וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום א': שביתה כוללת באוניברסיטה הפתוחה

נעמה טלמור

17.4.2009 / 9:53

חברי הסגל החליטו לפתוח בשביתה ללא הגבלת בזמן במחאה על תנאי העסקתם. "לא ייתכן שחברי סגל לא ידעו אם הם יועסקו בסמסטר הבא"

אסיפת ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה החליטה אמש (חמישי) לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן החל מיום ראשון במחאה על סירובה של הנהלת האוניברסיטה לעגן את שכרם של חברי הסגל בהסכם קיבוצי. בהתאם לכך, יושבתו החל מיום ראשון 50 מרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפרוסים בכל רחבי הארץ.

סגל ההוראה פתח במאבק מול הנהלת האוניברסיטה כבר לפני מספר חודשים בדרישה לשפר את תנאי העסקתם. "סגל ההוראה פועל לשינוי דפוסי ההעסקה הפוגעים בעובדים ועיגון תנאי עבודה הוגנים בהסכם קיבוצים כפי שנעשה כבר בכל האוניברסיטאות בארץ", אמר חבר נציגות הסגל יניב בר אילן.

סגל ההוראה כבר פתח בחודשים האחרונים בעיצומים והשבית חלק ממרכזי הלימוד באוניברסיטה. "מסתבר שההשבתות הנקודתיות לא השפיעו על ההנהלה וניסיון ההנהלה להתחמק מפתרון כולל עודנו נמשך", אמר בר אילן. לדבריו, "לא ייתכן שבכל סמסטר לא ידע מנחה באוניברסיטה הפתוחה אם יועסק בסמסטר הבא".

מנהל משאבי אנוש באוניברסיטה הפתוחה, יוסי מאורי, הגיב להחלטת חברי הסגל לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן ואמר כי "אני לא רואה שום סיבה לנקיטת צעדים ארגוניים בטרם מוצה המו"מ, ובוודאי שלא על גב הסטודנטים".

עוד הוסיפו בהנהלת האוניברסיטה כי בישיבת המו"מ האחרונה נציגי ארגון סגל ההוראה חזרו בהם מחלק מההסכמות וההבנות שהצדדים הגיעו אליהם. לטענתם, ויתרו הנציגים על השאיפה ליציבות ולמשרות מלאות לחלק מהמנחים. "אנו מאמינים שכל חילוקי הדעות יכולים להיפתר במסגרת המו"מ".

בתחילת השבוע כינסה הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת) את שני הצדדים, אך הישיבה הסתיימה ללא תוצאות. "אנו קוראים לראשי הסגל ולהנהלת האוניברסיטה לפתוח במו"מ בהתאם להצעות צוות הגישור שלנו. ות"ת חושבת כי על הצדדים לעשות הכל כדי למנוע פגיעה בסטודנטים". גורמים בות"ת מוחים על כוונת סגל ההוראה להשבית הלימודים וטוענים כי "לא התקיים מו"מ רציני וללא משוא פנים".

מספר טלמסר להתעדכן בפרטי השביתה: 09-7431186

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully