וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרופ' מבר אילן: "האפיפיור לא רצוי"

פרופ' הלל ויס שהסתבך באמירות קשות, עושה זאת שוב. המותקף: בנדיקטוס ה-16. "ההתפייסות עמו לא מוסיפה כבוד לעם ישראל"

אחרי ההשתלחויות במפקד חטיבת חברון בצה"ל, מצעד הגאווה וממשלת סין, עולה פרופ' הלל ויס שוב לכותרות. ויס, מרצה לספרות באוניברסיטת בר אילן, פרסם בעלון "ארץ ישראל שלנו" מאמר תקיף נגד האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שצפוי לבקר בישראל בחודש הבא.

תחת הכותרת "האפיפיור - אורח בלתי רצוי", כתב פרופ' ויס כי "האפיפיור הנוכחי, הגרמני יוזף רצינגר, הוא דמות ממעשיות האחים גרים, המייצג מאז נבחר את ביש הגדא. אין בור שאליו אינו נופל בהצהרותיו. בכל מקום אליו הוא משוטט במסעותיו בעולם, הוא מותר מחללי לשונו, עד שהפך למבוכה לשולחיו. רק בישראל, המדינה שבה מחכים שלטונותיה ורבניה הנאורים, המתאווים ללחוץ את ידו ולזכות בהכרה שיוויונית של שלוש הדתות, יש לאפיפיור מעמד לו מתאווה הכנסייה הקתולית - לחזור להיות גורם מדיני בינלאומי".

עוד כתב פרופ' ויס כי "הישראלים הקימו ועדות ומכונים בכספי האיחוד האירופי ושונאי ציון מהיהודים, לשם קידום הפתרון הסופי של 'בעיית ירושלים'. כל הגופים הללו מתחרים ביניהם איך להיפטר איכשהו מירושלים. לשם כך הם המציאו את תוכנית 'האגן הקדוש', המחזירה את ירושלים למעמד אקס-טריטוריאלי, שפירושו: רק לא יהודים ולא מדינת ישראל. לכן, האפיפיור מהווה מושיע לו מחכים בכיליון עיניים כדי שיישאר על גג הכנסייה בהר ציון ויוריד לגיא בן הינום ויעמיד סוף סוף את הגבולות שנקבעו ל'אגן הקדוש'".

בהתייחסו באופן ישיר לאפיפיור, מציין פרופ' ויס כי "ביש הגדא, שהיה בנעוריו בוורמאכט, צפוי, על פי לוח הביקורים לבקר בל"ג בעומר על הר הבית. האפיפיור הוא הסוס הטרויאני הנבחר שבאמצעותו מנסה לא רק הוותיקן, אלא כל חיל גוג ומגוג (70 אומות) ובראשן ארצות הברית, להחיל את מדיניות 'האגן הקדוש' כחזון ביילין, פרס ואולמרט. האגן הקדוש הוא צורה של הטבלה, יותר נכון של ניסיון הטבעה, של הדת היהודית והעם היהודי בממסך תהליך השלום. כינו להתכחשות לירושלים, תוך ביטול הריבונות היהודית והעברתה לידי ישמעאל".

פרופ' ויס מזכיר במאמרו את סירובו של רב הכותל שמואל רבינוביץ', לדרישה למנוע מיהודים להתפלל בכותל במהלך ביקורו של האפיפיור במקום. לדבריו, "אחד הרעיונות היה שבביקור הנוכחי לא תתקיים תפילת יהודים בכותל. בינתיים רב המקומות הקדושים סרב לדרישה הזו. לעומתו, רבנים אחדים מהרבנות הראשית הזדרזו להתפייס עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 וללחוץ את ידו. זאת גם לאחר ההתעקשות להכריז על האפיפיור פיוס ה-12, שסייע בשתיקתו להיטלר, כקדוש, וגם לאחר ששאף להחזיר כומר מכחיש שואה לשורות הכנסייה".

בסיום המאמר כותב ויס כי "ההתפייסות הזריזה עם האפיפיור הנוכחי לאחר מסכת מעידותיו, לא מוסיפה כבוד לעם ישראל. על כל הגורמים המדיניים והתורניים בישראל למנוע חתימה או קיום הסכמים שבאים לערער את ריבונותה של ישראל בירושלים. קרי: העיר העתיקה, המקומות הקדושים והשכונות המעורבות. למנוע כל ערעור על ריבונות ירושלים ולקדם במהלך הביקור תפילות ועצרות ילדים ומדורות ל"ג בעומר ראויות, כדי לזכור את רשב"י, תלמידיו, רבי עקיבא וכל אלו שלא נכנעו לרומא הישנה ולזו החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully