וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: שוטרי מג"ב הרגו מחבלת בדרום

יהושע בריינר, רמי שני ואיילה חננאל

4.4.2009 / 14:32

המחבלת הגיעה בצהריים לבסיס משמר הגבול סמוך לבאר שבע, כשברשותה אקדח. היא פתחה בירי, ואנשי החיל השיבו באש והרגו אותה. מפכ"ל המשטרה: "זה הניסיון השלישי החודש לפגוע בשוטרים"

שוטרי משמר הגבול סיכלו בצהריים (שבת) פיגוע בדרום הארץ. סמוך לשעה 14:00 התקרבה מחבלת, כשברשותה אקדח, לעמדת הש"ג של בסיס משמר הגבול בצומת שוקת ופתחה בירי. שוטרי מג"ב השיבו באש והרגו אותה. איש מלבדה לא נפגע, וכוחות גדולים פתחו בסריקות.

סגן ניצב רוני סעיד, קצין אג"ם של משמר הגבול בדרום, מסר כי "המחבלת הגיעה ממש עד הש"ג, וכשהוא ניסה לברר עמה את כוונותיה, הוא הבחין שהיא נושאת אקדח. הוא הצליח להרים את האקדח כלפי מעלה, ואז היא ירתה ירייה ותפסה מחסה. הוא ניסה להזהיר אותה, אך משהיא לא שעתה לאזהרות, הוא הזעיק כוחות שחתרו למגע וירו בה למוות".

פקד אופיר יברקן, קצין מג"ב שירה במחבלת, שיחזר את האירוע. "כשהגעתי למקום", סיפר, "ראיתי שהמחבלת ממשיכה לירות לעבר השומר בשער ולעבר שוטרים אחרים במתחם. שמעתי את השומר מנסה לדובב אותה להפסיק לירות ולהיכנע, אך היא סירבה. לכן חתרתי למגע ויריתי בה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, שהגיע למקום בו אירעה התקרית אמר, כי "אנחנו עדים לניסיון השלישי בחודש האחרון לפגוע בשוטרים. היו ניסיונות בירושלים, בכביש 90 וכאן. התגובה של המשטרה במקרה הזה היתה טובה ומהירה. כך צריך לטפל באירוע. תוך מספר דקות המחבלת נוטרלה. אני קורא לכל האזרחים לפקוח עיניים להיות זהירים ולדווח למשטרה על כל דבר". כהן סיפר שהנחה גם את השוטרים להגביר עירנות.

גורמי ביטחון שבחנו את האירוע מסרו, כי ככל הנראה לא מדובר במחבלת מקצועית. לדבריהם, אופן השימוש שלה באקדח מצביע על חוסר בקיאות בהפעלת הכלי. לפי החשד, המחבלת הגיעה למקום מאזור דרום הר חברון, אשר אין בו גדר הפרדה. מאזור זה גם חדרו לפני כשנה מחבלים וביצעו פיגוע בדימונה, בו נהרגה אישה. במערכת הביטחון בודקים את החשד וכן מנסים לדלות פרטים על זהות המחבלת.

מוקדם יותר הבוקר, הרג צה"ל שני חמושים פלסטינים, שהניחו מטען ליד גדר המערכת, בגבול עם רצועת עזה. סיור של צה"ל זיהה חוליית חמושים מתקרבת אל הגדר, באזור מרכז הרצועה, סמוך למעבר קרני. כוח מחטיבת גולני, חצה את הגדר, וירה לעברם. במהלך חילופי היריות שהתפתחו, נפגעו כמה מהחמושים. שניים מהם נהרגו: מוחמד אל-חמאידה (23) וג'מיל קפה (26), תושבי חאן יונס.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully