וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: אלבניה וקרואטיה הצטרפו לנאט"ו

טלי גולדשטין

1.4.2009 / 21:19

הודות לתמיכת סלובניה, הצטרפו אלבניה וקרואטיה כחברות ה-27 וה-28 בברית הצפון-אטלנטית. הבאה בתור: מקדוניה

נאט"ו - הברית הצפון אטלנטית – קיבלה בברכה היום (רביעי) את קרואטיה ואלבניה כחברות ה-27 וה-28 בארגון. צעד זה מאפשר לאלבניה לתפוס מושב של כבוד לצד מזכ"ל נאט"ו בפסגה שתיפתח מחרתיים (שישי) בגרמניה ובצרפת לציון 60 שנים להקמת הארגון.

"היום, אלבניה וקרואטיה השלימו את תהליך החברות והצטרפו לברית כחברות מן המניין", אמר מזכ"ל נאט"ו יאפ דה הופ שייפר בבריסל, מטה הארגון. "אני מברך אותן על הישג היסטורי זה. על ידי הפיכתן לחברות בנאט"ו, אלבניה וקרואטיה יהנו מהיתרונות והאחריות של הביטחון הקולקטיבי", הוסיף.

מוקדם יותר, שגריר אלבניה אלכסנדר סלבנדה ושגריר קרואטיה קולינדה גרבר-קיטרוביץ' ייצגו את מדינותיהם בטקס בוושינגטון שערך סגן מזכירת המדינה האמריקאית ג'יימס סטיינברג. "הרפובליקה של קרואטיה מילאה אחד משני יעדים פוליטיים: להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו. היום, יעד אחד הושג וקרואטיה הופכת לחברה מלאה בברית. על ידי כך נבטיח את ביטחון המדינה שלנו", אמר נשיא קרואטיה סטפן מסיץ.

אלבניה וקרואטיה שלחו חיילים לאפגניסטן, בה נלחמת נאט"ו את מלחמתה הגדולה והמסובכת ביותר, במסגרת הניסיון למגר את ההתקוממות של חמושי הטליבן.

דובר נאט"ו ג'יימס אפתוראי אמר כי שתי המדינות "עבדו קשה מאוד על מנת לעמוד בתנאים, הן מבחינת המשטר הדמוקרטי והן מבחינת מצב צבאותיהן. הן התגברו על תקופה קשה בבלקן והפכו לתורמות ליציבות האזור ולביטחון הבינלאומי".

שתי המדינות יתקבלו על ידי מנהיגי נאט"ו באופן רשמי בפסגה בת היומיים שתיערך בשטרסבורג ובקלן הסמוכה. במרכז הפסגה יעמדו סוגיות אפגניסטן וקוסובה. הצטרפותן של קרואטיה ואלבניה לנאט"ו התאפשרה רק אחרי שסלובניה תמכה בהן בפני ארצות הברית. הבאה בתור היא מקדוניה, אך הצטרפותה נחסמת לעת עתה על ידי יוון, בשל מחלוקת לגבי שמה של המדינה הבלקנית. אוקראינה וגאורגיה ממתינות לפסיקה בעניינן, על רקע התנגדות עזה מצד רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully