וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של פרוש: ליצמן לא יו"ר ועדת הכספים

פנחס וולף

1.4.2009 / 13:45

פרוש התנגד למינוי של ליצמן בשל התנגדותו של האחרון למועמדותו לראשות עיריית ירושלים. גפני יכהן כיושב ראש הוועדה

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ח"כ משה גפני נבחר היום (רביעי) על ידי חברי סיעת יהדות התורה לעמוד בראש ועדת הכספים. בסיעה החרדית קיבלו את בחירתו של גפני בהפתעה, שכן ח"כ מאיר פרוש היה צפוי להיבחר בראש הוועדה. מבין חמשת חברי הסיעה הצביעו שלושה עבור גפני - אורי מקלב, מאיר פרוש וגפני עצמו. בעוד ההצבעה של מקלב, חברו של גפני מדגל התורה היתה צפויה, התקבלה במפלגה בהפתעה הצבעתו של פרוש, איש אגודת ישראל.

גורמים במפלגה טוענים כי פרוש החליט לנקום בליצמן בשל העובדה כי במהלך המרוץ של פרוש לראשות עיריית ירושלים, התנגד ליצמן למועמדתו של פרוש. פרוש עצמו יכהן ככל הנראה כסגן שר החינוך מטעם הסיעה. עדיין לא נמסר מי מחברי הכנסת של המפלגה יכהן בתפקיד סגן שר הבריאות.

מוקדם יותר היום חתמה סיעת יהדות התורה על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד ותצטרף לממשלה. במסגרת ההסכם תקבל המפלגה החרדית לידיה את משרד הבריאות, בו יכהן סגן שר ללא שר מעליו. בנוסף יכהנו נציגים מטעמה בראשות ועדת הכספים, בראשות ועדת הפנים וכסגן שר החינוך.

הצטרפותה של יהדות התורה לקואליציה התאפשרה לאחר שביום שני נתן מנהיג הזרם הליטאי ביהדות התורה הרב שלום אלישיב אור ירוק לפשרה שהציע הרב הראשי לישראל שלמה עמאר בנוגע לנושא הגיור.

על פי ההסדר של הרב עמאר, שכאמור אומץ היום גם על ידי הרב אלישיב, רבני ערים שירצו לבצע גיור יצטרכו לקבל אישור על ידי ועדה בראשותו. הסדר זה יביא אמנם להקלות בהליך הגיור אך לא יפקיע מידי הרבנות הראשית את הסמכות לגבי התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully