וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד להיט

עינב שיף

1.4.2009 / 9:57

מחר יופיעו צלילי העוד במועדון ברזילי עם עלמה זהר קובי אוז ועוד. דמי דנוך הסולן מדבר על ההבדל בין המזרחית של פעם לכסף של היום

דווקא רמי דנוך, סולן צלילי העוד, בעד סלקציה במוזיקה. מי שהנהיג את אחת מחלוצות המוזיקה הים תיכונית וידע איתה את ימי המחתרת וההתעלמות של הממסד התקשורתי, חושב שפלייליסט זה בדיוק הפתרון לשפע המוזיקה הבינונית שמציף את ישראל. "לא חייבים להשמיע כל דבר", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות לכבוד הופעת הקאמבק שלהם שתיערך ביום חמישי במועדון ברזילי. "צריך לסנן, צריך לעשות סלקציה. בזמני לא היו ערוצים, לא ערוץ 1, לא ערוץ 2, לא כבלים והיום, כמו בהגדה של פסח – 'כל דכפין ייתי ויאכול".

אתה חושב שהמוזיקה הים תיכונית לא למדה מצלילי העוד את השילוב הנכון בין עממיות לאיכות?

"אני אספר לך סיפור. הבן שלי, הוא גם זמר. יום אחד הוא הזמין אותי לחתונה של בחור שצעיר שמה שנקרא – יושב טוב, יש לו עסקים. נכנסתי לשם עם חבר מארצות הברית והיינו המומים – לא ראיתי מזרחי אחד! כל הצפונים מבליך, בלוך, בלאך, מה שזה לא יהיה – כולם יושבים ומקשיבים לבן שלי מסלסל. אני יושב שם ואומר 'קרה פה משהו' וזה לא יאומן. המוזיקה הים תיכונית של היום היא משהו אחר לגמרי. לא חיפשנו גימיקים, עשינו מה ששמענו בבית בזמן שאמא הכינה פיתות ויצאה שירה אמיתית. בשנות ה-70 לא חשבנו על כסף בכלל, הייתי חייל משוחרר ומאושר שיצא לו תקליט ומשלח היד שלו הוא שירה. היום הם רק חושבים על כסף".

אתה לא שמח שהצלחת להגיע לתקופה שבה אין חרם על ז'אנרים מוזיקליים כמו שהיה בזמנכם?

"אני לא אקרא לזה חרם. פשוט לא היו אז תחנות רדיו, הייתה תוכנית אחד של שדר מסכן שכולם נחתו עליו ואת מי שהוא לא שידר – חשבו שהוא שונא. לא היה מצב אז בכלל להוציא את המוזיקה הזו החוצה, אבל בכל זאת – המשכנו ויצא לא רע, לא?"


זהו הקאמבק השני של צלילי העוד. בשנת 2004-2003, במלאות 30 שנים ללהקה, יצאו רמי דנוך, יהודה קיסר ושאר חברי הלהקה לסיבוב הופעות מתוקשר ומצליח, אלא שאחריו ניתקה הלהקה מגע עד לאיחוד הנוכחי. הסיבה? אצל דנוך זה מאד פשוט. "כל כמה שנים יש את התולעת הזו, במובן החיובי כמובן, שלוקחת את זה ברצינות ומארגנת אותנו", הוא מספר. "לנו אין אמא ואין אבא, אנחנו עושים הכל לבד, כי יכולנו לקחת משרד אמרגנות אבל אני מאמין גדול ב'אם אין אני לי מי לי', אני לא סומך על אף אחד"

אז למה לעשות את זה?

"בגלל כל האנשים שפוגשים אותנו במשחקים, חתונות וכל אירוע אפשרי ומבקשים שנחזור, אומרים שהם מתגעגעים וכל הדברים האלו. גם בחזרות שעשינו עם כל האורחים שלנו, עלמה זוהר קובי אוז – אני אגיד לך בלי להתפלסף – התרגשו יותר מאיתנו. קובי אוז שר איתי את "סוד המזלות" ופתאום הוא ניסה לעשות מהאוול ואחרי ששמע אותי הוא אמר 'איפה, לא יכול להגיע לזה'.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

עם מי עוד מעניין אותך לעמוד על הבמה בהופעה?

"אורח מיוחד, שאני לא יכול לחשוף את שמו, יעשה איתנו את 'חנהל'ה התבלבלה'. לצערי הוא לא הגיע לחזרה, אבל הוא יבוא לפני הבאלאנס, נעשה את זה צ'יק צ'ק ותהיה הופעה מדהימה. אני אומר לך, הצעירים האלו, הדור שלא ידע אותנו והיום הוא כל כך מעריך – לא יודע מה מחכה לו. החבר'ה של מועדון ברזילי הולכים לקבל את הג'ננה"

יש מצב לאלבום חדש לגמרי של צלילי העוד?

"שמע, הוצאתי אלבום לפני שנתיים, עם חומרים מאד יפים ואף אחד לא השמיע אותו, כך שאני לא יודע. אבל בכל זאת, אנחנו כן עובדים על דברים, אני לא יודע מתי זה ייצא, אבל אנחנו כן מכינים חומרים. נראה".


צלילי העוד יופיעו במועדון ברזילי בתל אביב ביום ה' בשעה 22:00. יתארחו: קובי אוז, עלמה זהר, ארז לב ארי, דיקלה, ודי ג'יי סאבו עם אקסום ואורח מיוחד ושווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully