וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנן הפיגוע באיתמר יפצה המשפחה במיליונים

עדי שמחוביץ

28.3.2009 / 23:42

ביהמ"ש פסק כי מתכנן הפיגוע בהתנחלות איתמר ב-2002, בו נרצחו רחל שבו ושלושת ילדיה, ישלם למשפחה פיצויים בסך כ-60מיליון שקלים

בית משפט מחוזי בירושלים פסק כי כמיל סעיד חסן חניש, שתכנן את הפיגוע בו נרצחו רחל שבו יחד עם שלושת ילדיה באיתמר ביוני 2002, יפצה את בני המשפחה בסכום של כ-60 מיליון שקלים.

ביוני 2002 חדר מחבל חמוש ברובה סער וברימוני יד אל התנחלות איתמר שמדרום לשכם ורצח חמישה אזרחים ישראלים, ביניהם ארבעה מבני משפחת שבו. במהלך האירוע פרץ המחבל לבית המשפחה והתבצר בתוך הבית תוך שהוא יורה לכל עבר. חילופי אש בין המחבל לכוחות צה"ל נמשכו כשעה עד שהמחבל נהרג. האם רחל ושלושת הילדים נריה בן 15, צבי בן 12, ואבישי בן 5 נהרגו. שני ילדים נוספים מהמשפחה נפצעו קשה.

השופט רפי כרמל כתב בהחלטתו כי כמיל סעיד חסן חניש הודה בבית משפט הצבאי בשומרון כי היה אחראי לפיגוע: "הכלל הוא, כי פיצויים עונשיים אינם נפסקים לצורך 'ריפוי' או 'תיקון' אלא כעונש ולהרתעה. פיצויים כאלה אינם מובנים מאליהם במשפט האזרחי, אולם הם מוצדקים במקרים חמורים במיוחד", כתב השופט רפי כרמל בהחלטתו והוסיף: "מעשים מסוג זה, המולידים תוצאות כה טרגיות, מצדיקים פסיקת פיצויים עונשיים. מדובר במקרה חמור ומקומם במיוחד, שנעשה בכוונה, והתנהגות המזיק ראויה לגינוי".

חניש ישלם פיצויים לאבי המשפחה, בועז שבו, בסכום של כ-5 וחצי מליון שקלים, לחמשת ילדי המשפחה שנותרו בחיים כ-5 מליון שקלים כל אחד, וכ-7 מליון שקלים לטובת העיזבונות של ארבעת בני המשפחה שנהרגו.

פיצויים גם לאמו של נחשון וקסמן

בתוך כך, בית המשפט בוושינגטון אתמול פסק כי על אירן לשלם מעל 25 מליון דולר לאימו של נחשון וקסמן שהוצא להורג על ידי חמאס ב-1994. השופט פסק לטובת האם וששת אחיו של וקסמן לאחר שאירן סירבה להגיב להאשמות ולהופיע בבית המשפט.

וקסמן נחטף על ידי חמאס והוחזק בשבי במשך שישה ימים. חמאס דרש לשחרר תמורתו 500 אסירים ובהם השייח אחמד יאסין. זמן קצר לפני שפקע האולטימטום שהציב חמאס, ניסו חיילי סיירת מטכ"ל לחלץ את וקסמן, אך הפעולה נכשלה ומפקד הצוות, סרן ניר פורז נהרג. שבעה חיילים נוספים נפצעו בפעולה.

אמו של וקסמן, שהחזיק באזרחות אמריקאית, הגישה תביעה לבית המשפט בוושינגטון כנגד משרד הביטחון האירני בטענה שאירן סיפקה סיוע לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully