וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת מטוסו של בדש: האם היה מחדל אבטחה?

איילה חננאל ורמי שני

20.3.2009 / 12:33

חקירת הצתת מטוסו של ראש מועצת עומר נמשכת. לדבריו, "לא ניתן לאבטח את המנחת כמו נתב"ג". המשטרה: "האחריות על הבעלים"

ראש מועצת עומר פיני בדש, טען הבוקר (שישי) כי אנשי השבט הבדואי טרבין עומדים מאחורי הצתת מטוסו ה"ססנה" הפרטי הלילה. בדש אמר לוואלה! חדשות כי "אלה שבאו לשרוף את המטוס, איימו על השומר כדי לדעת איזה מטוס שייך לנו. בזמן האחרון מנהלים אנשי השבט מלחמה משמעותית מאוד, שמטרתה למנוע הקמת שכונה חדשה". במשטרה דוחים את גרסת בדש ואומרים בשלב זה, כי לשומר לא היה שום מגע עם מבצעי ההצתה.

המטוס הפרטי של בדש הוצת הלילה במנחת שדה תימן. ההצתה בוצעה על פי החשד בידי קבוצה של מספר בדואים, על רקע התנגדותם לבניית השכונה הצבאית באזור עומר, הנבנית כמקום מגורים לטייסי צה"ל ואנשי קבע של חיל האוויר. השכונה נבנית על קרקע עליה ישב בעבר יישוב בדואי שפונה בהחלטת בית משפט לאזור אחר.

לגבי האפשרות כי מדובר במחדל אבטחתי אמר בדש כי "היתה לנו תחושה שהולכת להיות נקמה, אבל לא חשבנו שתהיה פגיעה במטוס. זאת מדינה בתוך מדינה, אני לא חושב שהיה שם מחדל אבטחה כי אפשר לשמור על המקום הזה כמו ששומרים על נמל התעופה בן גוריון". במשטרה אומרים כי היות ומדובר במנחת פרטי, כל האחריות בנושא האבטחה חלה על בעלי המנחת והמטוסים.

מתנהל כאן מאבק

לגבי הסכסוך עם הבדואים באזור הוסיף בדש כי "הם גרמו בזמן האחרון נזקים כבדים לכל מיני דברים כמו ציוד מכני הנדסי כבד, תחנת השנעה וכדומה. אנשים שלהם איימו על הקבלנים ועל קציני הביטחון בנשק, הגיעו עד הבתים שלהם ופעלו גם בדרך של תביעות משפטיות. המדינה צריכה להבין שמתנהל כאן מאבק".

במשטרה דוחים כאמור את גרסת בדש לפיה המציתים איימו על השומר במנחת. עוד נמסר מהמשטרה כי המציתים ידעו איזה מטוס שייך לבדש וכי השומר ראה את ההתלקחות ודחף את מטוסו של בדש, על מנת שהאש לא תתפשט לכיוון מטוסים אחרים.

מאז תחילת הבנייה נמצא בדש תחת איומים מתמשכים, ולאחרונה אף הוצת באתרי הבנייה ציוד רב כגון משאיות וטרקטורים, וכעת גם מטוסו הפרטי.המטוס, השייך לבדש יחד עם כמה שותפים, שימש את ראש המועצה בין היתר כדי להציג מהאוויר השתלטות בדואית על קרקעות ובנייה בלתי חוקית בנגב, שלדבריו מקיימים הבדואים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully