וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות לעובדים זרים? ביהמ"ש חושב אחרת

איילה חננאל

19.3.2009 / 20:36

בעיריית תל אביב גובים אלפי שקלים מעובדים זרים שפותחים את עסקיהם בשבת בנווה שאנן. בית המשפט תומך דווקא במעמד הפועלים

בשכונת נווה שאנן מתגוררים עובדים זרים רבים ובאזור נמצאים עסקים רבים שבבעלות עובדים זרים. בעיריית תל אביב שולחים מדי שבת לאזור פקחי עירייה שקונסים את בעלי העסקים בטענה שמדובר בהפרה של החוק מכיון שהאזור מוגדר כאזור שרובו יהודי.

במדרחוב נווה שאנן וסביבתו לא מתגוררים יהודים מזה זמן רב. עו"ד הדר עמיקם, שמייצג מספר בעלי עסקים במדרחוב נווה שאנן, סיפר לוואלה! חדשות כי "מדי שבת מגיעים פקחי העירייה ופושטים על המדרחוב במתקפת קנסות. כל קנס הוא בסך של שש מאות שקלים וחלק מהעסקים צברו חובות של אלפי שקלים בגין הקנסות הללו, ולחלקם אף הוצאו צווי עיקול. הגשנו מספר בקשות להיתרים לפעילות בשבת אך סורבנו פעם אחר פעם".

סיימון דוקה, פליט מסודן שהגיע לארץ בשנת 1995, וקיבל בה מעמד של פליט או"ם, החליט להיאבק בדו"חות. לדוקה חנות בגדים במדרחוב נווה שאנן. בשנת 2004 פנה דוקה בבקשה לעירייה לקבלת היתר לפתוח את חנותו בשבת ולסגור אותה ביום המנוחה הנוצרי, יום ראשון. העירייה לא השיבה לבקשה זו ודוקה הגיש את בקשתו בשנית. בתחילת שנת 2005 נשלחה לדוקה תשובת מנהל אגף רישוי עסקים בעירייה, מר אלחנן משי, ובה נכתב: "הנושא עלה לדיון פנימי בפורום רישוי ואכיפה של העירייה. החלטת הפורום היא שלא לאשר את הבקשה. על פי חוק העזר לתל אביב יפו, היתר לשבת ניתן לתת רק בסביבה בה יש רוב דיירים (רשומים) לא יהודים. בתל אביב הוגדרו רק שטחים מוגבלים ביפו ככאלה בהם מותר לפעול בשבת. כל אישור חריג שכזה חייב באישור המועצה ואנו לא נמליץ על אישור שכזה".

ומאחר והחנות היא כל פרנסתו והוא מפרנס יחיד לבנו בן ה-6, המשיך דוקה להפעיל את חנותו בשבת והמשיך לקבל קנסות מדי יום שבת, כשסכומי הקנסות הולכים ונצברים לעשרות אלפי שקלים.

דוקה לא ויתר והמשיך להגיש בקשות למתן היתר ובעירייה המשיכו בסירובם, לבסוף הגיש דוקה נגד העירייה עתירה בבית המשפט המינהלי ת"א, בה ביקש להורות לעירייה לתת לו היתר לפתיחת חנותו בשבת וכן לחדול לצמיתות מנקיטת כל הליך משפטי נגדו בגין הקנסות שניתנו לו על פתיחת חנותו בשבת.

שלשום פסק בית המשפט לטובתו של דוקה והורה לעיריית תל אביב, להחזיר את הדיון בבקשת העותר לפתיחת החנות בשבת למועצת העיר, שתדון בבקשה תוך 60 ימים מהיום. בנוסף אסר בית המשפט על עיריית תל אביב מלנקוט בכל הליך משפטי בגין הקנסות הרבים שצבר. בעלי החנויות במדרחוב נווה שאנן הגיבו בשמחה למשמע פסק הדין ואמרו כי הם מקווים שכעת תתיר להם העירייה לפעול בשבת, "ותשים סוף לבירוקרטיה שמונעת מאיתנו להתפרנס בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully