וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד באוניברסיטאות יעלה עוד השנה

נעמה טלמור

17.3.2009 / 16:52

פרסום ראשון: למרות ביקורת חריפה של המבקר על ניהול כספי האוניברסיטאות, הן דורשות מהאוצר עוד 40 מיליון ש', אחרת יעלו את שכר הלימוד

בשל מחלוקת בין האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של מערכת ההשכלה הגבוהה, יעלה שכר הלימוד בלמעלה מ-300 שקלים עוד בשנת הלימודים הנוכחית, כך נודע לוואלה! חדשות. 40 מיליון שקלים זה הסכום שעומד במחלוקת בין האוצר ובין הות"ת.

לטענת גורמים בות"ת מדובר בכסף שהאוצר היה אמור להוסיף לתקציב מערכת ההשכלה הגבוהה בגין סטודנטים נוספים שנקלטו במערכת ובשל עליית המדד. גורם בכיר באוצר אמר לוואלה! חדשות כי "תמוה שדווקא ביום שבו מתפרסם דו"ח מבקר המדינה הכל כך חריף על מערכת ההשכלה הגבוהה בוחרים בות"ת שוב להתנהג בחוסר אחריות ולגלגל את כשלי הניהול של עצמם על חשבון סטודנטים. אם בות"ת מחפשים פתרונות אולי כדאי שיעיינו בדו"ח המבקר שסיפק להם מספר פתרונות".

גורם בכיר במערכת ההשכלה הגבוהה אמר לוואלה! חדשות כי "אין לתאר את חוצפתם של בכירי המועצה להשכלה גבוהה, פתאום חסרים להם 40 מיליון שקלים, אז הסטודנטים צריכים לשאת בעול, מי שמע על מדינה שמתנהלת כך, עד מתי יוכלו הסטודנטים בישראל לקבל על עצמם את משחקיהם של האוצר והות"ת".

מאבק על גב הסטודנטים

אין זו הפעם הראשונה שהסטודנטים נושאים בעול המחלוקות בין המוסדות השונים האמונים על מערכת ההשכלה הגבוהה. רק לפני שנה נוספו עוד מאות שקלים נוספים לשכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית והוא עומד כיום על כ-9,200 שקלים. עוד נודע כי גורמים במערכת ההשכלה הגבוהה המליצו לסטודנטים שלא למהר ולשלם את הסכומים עד לדיון בות"ת.

"קיבלנו בהפתעה את ההודעה בדבר העלאת שכר הלימוד בלמעלה מ-300 שקלים נוספים, מאחר ובימים אלו ממש אנו עסוקים במציאת פתרונות תעסוקתיים ופיננסיים לאלפי סטודנטים אשר נפגעו מתוצאות המשבר הכלכלי שכאמור פקד גם את האוניברסיטאות", אמר גיל גולדנברג יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב, "אני מקווה ששר האוצר הבא יבטל את רוע הגזרה".
מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי "בשבוע הבא הות"ת תקיים ישיבה מיוחדת אליה זומנו נציגי הסטודנטים במל"ג, ובמהלכה ייקבע כיצד ות"ת מתכוונת לנהוג".

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל בועז טופורובסקי, הגיב בזעם לאפשרות ששכר הלימוד באוניברסיטאות יעלה. לדבריו, "לא ייתכן שהועברו חצי מיליארד שקלים להשכלה הגבוהה, תוך כדי הבטחה לסטודנטים כי שכר הלימוד יוקפא וכעת הוועדה לתכנון ותקצוב מנסה להתחמק מהסיכום. אנו פועלים מול כל הגורמים בכדי לבטל את הגזירה ולא נשלים איתה. בינתיים אנו קוראים לסטודנטים שלא לשלם את התוספת שכן היא תבוטל".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הבהיר לראשי מערכת ההשכלה הגבוהה כי סך התוספות התקציביות לשנת הלימודים הנוכחית עומד על 515 מיליון שקל, תוספת זו מיועדת לכל צורכי המערכת. בדיונים מול משרד האוצר הובהר מספר פעמים כי לא יינתנו תוספות מעבר לחצי מיליארד השקלים ועל הות"ת לקבוע את סדר העדיפויות בהתאם. הם אלה שהחליטו להגדיל את מספר הסטודנטים מבלי להתאים את תקציבם לכך".

  • עוד באותו נושא:
  • שכר לימוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully