וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה תחת השפעה

7.3.2009 / 20:57

הן מוכשרות, מצליחות וחזקות. לכבוד יום האישה הבינלאומי ומאה שנים לתל אביב, בחרנו את עשר הנשים שהפכו לסמל של העיר

אוהבים אתכן הרבה

להכין רשימה של עשר סמלים נשיים בלבד היתה משימה כמעט בלתי אפשרית. לכן, חלק מהנשים החשובות ביותר בתל אביב נשארו בחוץ: דנה מודן, חנה מרון, מירב מיכאלי, ליא קינג, ננה שרייר, טמירה ירדני, קרן מור, חנה אזולאי-הספרי, שירה גפן, סיגלית לנדאו, יעל פרלוב, ענבל פינטו, יעל דיין ודנה אינטרנשיונל.

שרה שטרן

כמו הגלריות, האוזן השלישית, אורנה ואלה וחנויות האופנה, כך גם קפה תמר אחראי במידה רבה על המיצוב של רחוב שינקין כטבור התרבות והטרנדים של תל אביב. שרה שטרן, האישה שמאחוריו, הקפידה כל השנים - בהן התחלפו האופנות והקהל - לשמור על האופי ולמשוך אליו אנשי בוהמה מכל הדורות. ובואו לא נשכח את הבבקה.

רונה קינן

כדור המשך למשפחה תרבותית תל אביבית לתפארת, היה מונח משקל רב על כתפיה הצנומות של רונה קינן, אותו היא סוחבת בקלות נונשלנטית. מהטקסטים, מההוויה, מהמעורבות הפוליטית וכמובן מהמוזיקה עולה אחת היוצרות המרתקות, לא רק בתל אביב אלא בישראל בכלל.

אהובה עוזרי

הגאווה של כרם התימנים, מי שהיתה זמרת מחוננת ולמרות כל הקשיים נשארה בחזית העשייה המוזיקלית, היא גם דוגמא לרב התרבותיות בתל אביב - החל מ"היכן החייל" ועד לנגינה על הבולבול טרנג ב"שירת הסטיקר" של "הדג נחש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

דורין פרנקפורט

זו משימה לא פשוטה להישאר בטופ של עולם האופנה ודורין פרנקפורט עושה את זה כבר שנים. עם לוק לא פחות מובחן מהבגדים אותם היא מעצבת, פרנקפורט מצליחה להישאר אחת הנשים החזקות והמשפיעות בתעשייה אכזרית ונטולת רחמים.

יעל פוליאקוב

אחרי "הכל דבש" כבר לאף אחד אין ספקות - יעל פוליאקוב היא לא הבת של, אלא הדבר האמיתי. שחקנית מוכשרת, כותבת מחוננת וגם בייב לעת מצוא - לפוליאקוב יש כל הנתונים כדי להמשיך ולהיות אחת הנשים המצחיקות והיצירתיות בעיר.

אורלי קסטל-בלום

מהי תל אביב אם לא "דולי סיטי", אותה עיר כאוטיתומסויטת ברומן המפורסם ביותר של אורלי קסטל-בלום? מי שהביאה קול חדש לכתיבה הישראלית, הפכה לאחת הסופרות החשובות בארץ. חשוב מכך, היא אחת היחידות שאיש אינו יכול לחקות, גם אם הוא ממש רוצה.

רותי ברודו

בראשית היה הקופי בר, אחריו הגיע בראסרי M&R ולבסוף מלון בוטיק יפהפה שהציב סטנדרד חדש של שיק בתל אביב. מאיכות הבשר, דרך השירות המוקפד ועד לזווית הקיפול של המפיות, רותי ברודו היא סמל למחויבות למצוינות בתחום שמאכלס בעיקר שרלטנים. כך עושים זאת נכון.

גילה אלמגור

בין אם רציתם ללהק תיכוניסטית בלונדינית, זונת רחוב או עוזרת בית קשת יום ובאה בימים - גילה אלמגור היא כנראה האישה בשבילכם. השחקנית הגדולה היא שם נרדף לקולנוע ולתיאטרון הרפרטוארי הישראלי, וקשה לדמיין כיצד יושלמו השיפוצים של תיאטרון הבימה בלי גילה אלמגור על הבמה.

נינט טייב

מה היתה תל אביב ללא המהגרים מהפריפריה שמגיעים אליה בשביל להגשים את החלום. ונינט טייב הגשימה אותו - שלא יהיו לכם טעויות. מהזוכה הראשונה של כוכב נולד, תוכנית שלא מעט תל אביבים עיקמו מולה את האף, הפכה נינט לנסיכת הביצה והעיר.

ציפי לבני

זה אך טבעי שהאישה החזקה במדינה היא בראש ובראשונה תל אביבית גאה. בבחירות האחרונות היתה ציפי לבני מרחק פסיעה מראשות ממשלה ואם תמשיך להתנהל בתבונה היא תגשים את המטרה וחשוב מכך - תמשיך להוביל את המצעד הזה. נסלח לה על ההתנגדות הפופוליסטית לכך שיום העצמאות יעמוד בסימן מאה שנים לתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully