וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה הודיעה סופית: הולכים לאופוזיציה

פנחס וולף

2.3.2009 / 16:41

חברי הסיעה קיבלו את עמדתה של לבני והכריעו כי לא יצטרפו לממשלת נתניהו. מופז הסתייג: ”צריך שתהיה אחדות בניהול המדינה”

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

המחלוקות בקדימה בנוגע לתפקידה בכנסת ה-18 הסתיימו בהחלטה. "קדימה תמשיך ותשמור על עקרונותיה ועל דרכה כפי שהוצגו על ידי יו"ר המפלגה ציפי לבני, ובכלל זה חזון שתי מדינות, שינוי שיטת הממשל וברית הזוגיות" - כך נמסר היום (שני) מקדימה. הוחלט כי לא מתקיימים התנאים להמשך המו"מ הקואליציוני.

ההודעה נמסרה לאחר שמוקדם יותר רמז השר שאול מופז בישיבת הסיעה כי יש לשקול הצטרפות לקואליציה. מופז אמר כי "חברי הסיעה חייבים להיות שותפים לאסטרטגיה. אנחנו בצומת משמעותי. האם אנחנו הולכים להשפיע מבפנים או מבחוץ. אנחנו בפני אתגרים מורכבים. נכון מאוד שחברי הסיעה יאמרו את דעתם על האסטרטגיה הנכונה בעת הזו".

מופז הוסיף כי "לפני שלושה חודשים אמרנו דברים ברורים, דיברנו על צונאמי הכלכלי, דיברנו על האיום האירני. יש הבדל בין תמיכה מבחוץ ומחיאת כף ובין ישיבה בפנים ולהשפיע. יש מצב חירום בדרום שנעשה קשה יותר מיום ליום. חלק מהישגי המבצע מכורסמים. יש אינטרס שתהיה אחדות בניהול המדינה. אמרנו שנאחד ימין ושמאל ומשעה שזה לא הסתייע, עיקרון האחדות לא פחות חשוב".

לחפש בסיס משותף

"אזרחי ישראל נתנו לנו 28 מנדטים והם רוצים שנוביל מהלכים. אנחנו לא צריכים להצטייר כמי שמשיקולים כאלה ואחרים לא מוכנים לבדוק אם יש בסיס משותף, כמי שיש להם אינטרס לחזור לשלטון עוד שנה וחצי. הבוחרים העבירו מסר שהם לא רוצים שנשאיר המדינה בידי הימין. יש ציפייה שעשרים ושמונה מנדטים ישפיעו מתוך שותפות בתהליכים חשובים".

השר חיים רמון (קדימה) אמר כי "אין לנו עיקרון להיות באופוזיציה ואין עיקרון להיות בממשלה. אני הייתי בשני המקומות ובממשלה זה עדיף, אבל כשתנועה הולכת לממשלה בכל מחיר, היא מאבדת את עצמה לדעת. הבעיה היא לא ש"ס ולא ליברמן הבעיה היא ביבי והליכוד. ביבי לא רוצה שיתוף אמיתי גם בנושא של שיטת הממשל. לא עשה כלום לקדם הבנות. כל אלה ששואלים למה אנחנו לא נכנסים, ישאלו בעוד חודש מה אנחנו עושים שם ולמה אנחנו נדבקים לכסא. אם נצטרף לממשלה אנחנו מוותרים על דרכנו".

השר מאיר שטרית הגיב גם הוא על הדבירם ואמר כי על מפלגתו להישאר באופוזיציה. "אין לנו שתי אופציות, יש לנו רק אופציה אחת והיא אופוזיציה", אמר שטרית. לדבריו, "מי שרוצה להצטרף לממשלה עדיף כבר שיצטרף לליכוד, שם בטוח ירצו לקבל אותו. עלינו להשלים עם ישיבה באופוזיציה, אסור להיות זנב לשועלים".

לדברי השר לביטחון פנים אבי דיכטר, רק רוטציה בין קדימה לליכוד תהווה אחדות אמיתית. "אסור לנו להיות סמן שמאלי בממשלה ימנית", אמר דיכטר, "רק ברוטציה אפשר לדבר על ממשלה יציבה בת ארבע שנים. רוטציה זו כוונה אמיתית לאחדות".

בתוך כך, בישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום אמר יו"ר המפלגה ח"כ בנימין נתניהו, כי לא ויתר על שאיפתו להקים ממשלה רחבה. "האירועים אינם מחכים לנו", אמר נתניהו, "האיום האירני והאבטלה לא מחכים לנו. לא ויתרתי על הרצון שלי לממשלה רחבה בשילוב כוחות". לדבריו, "שוחחתי על כך עם ברק ונמשיך לשוחח בימים הקרובים. אני מקווה שהמאמצים ישאו פרי. בכל מקרה יש לנו חובה להנהיג את מדינת ישראל. קיבלנו מנדט הבוחר לעשות זאת וכך גם יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully