וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: המיתון יפגע במאבק בהתחממות הגלובלית

26.2.2009 / 19:40

לפי מדענים, על המדינות המתועשות להפחית 40% מפליטות גזי החממה כדי להציל את הכדור, אך כעת הן מוכנות לקצץ רק 15%

המדינות העשירות בעולם התכנסו היום (חמישי) לדון ביעד של הפחתת פליטות גזי החממה ב-15% עד 2020. הפחתה של 15% מהרמה הנוכחית של הפליטות נמוכה מהמלצת המדענים, אולם לדברי אנליסטים, המיתון המאיים על העולם מהווה גורם מגביל גם לרצון הטוב של הממשלות להיאבק בהתחממות הגלובלית.

"המספרים אינם עומדים בתחזיות המדענים לגבי מה שנדרש", אמר אליוט דירינגר, ממרכז פיו לשינוי האקלימי בוושינגטון. על פי דו"ח של האו"ם, על המדינות העשירות לקצץ 25%-40% מרמת הפליטות שנרשמה בשנות ה-90 עד 2020 כדי למנוע את היווצרותן של בצורות ממושכות, גלי חום, שיטפונות ועלייה של פני הים.

הסכם של האו"ם מ-2007 קבע כי על המדינות המפותחות ליישם מאמצים זהים במלחמה נגד ההתחממות הגלובלית. עם זאת, אנליסטים סבורים כי קיימת מחלוקת גדולה לגבי היקף המאמצים שכל מדינה חושבת שעליה להשקיע על רקע העלויות הגבוהות והמשבר הכלכלי, כל זאת לקראת הכנס בדצמבר בקופנהגן שמטרתו לגבש אמנה חדשה שתירש את אמנת קיוטו.

מצד שני, ישנם מומחים הסבורים כי עלות הקיצוץ דווקא יהיה נמוך מהמשוער. לדוגמה, לפי חישובים שונים עולה כי לקיצוץ של 15% בפליטות מהרמה שנרשמה ב-2005 תהיה השפעה זניחה על התמ"ג של מרבית המדינות העשירות.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שם לעצמו ליעד לשוב לרמת הפליטות של שנות ה-90 עד 2020 – קיצוץ של 14.3% לעומת 2007. כידוע, ארה"ב וסין הן האחריות להיקף הפליטות הגבוה ביותר בעולם. האיחוד האירופי מתכנן לקצץ 20% מהרמה שנרשמה בשנות ה-90 עד 2020 – קיצוץ של 14.2% לעומת 2005.

גם מהמדינות המתפתחות נדרש לתרום את חלקן במאבק בהתחממות הגלובלית. הן נדרשות להאט את העלייה בהיקף הפליטות על פני הצבת יעד ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully