וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ביקר באירן כדי למכור רכוש משפחתי

רמי שני

26.2.2009 / 18:56

מג'יד סולימני, תושב אשדוד בן 48, מואשם כי השיג אשרת כניסה לאירן. הוא שהה שם כחודש, ואף נחקר ע"י שירותי הביטחון

כתב אישום בגין כניסה לארץ אויב הוגש היום (חמישי) בבית משפט השלום בבאר שבע נגד מג'יד סולימני, בן 48 מאשדוד. סולימני פנה בשנים 2006 ו-2007 פנה לשגרירות אירן באיסטנבול בבקשה לארגן לו אשרת כניסה לאירן, כדי למכור רכוש משפחתי הנמצא לדבריו בבעלותו.

לפי כתב האישום, סולמני שהה כחודש ימים באירן, מכר את הרכוש המשפחתי ובאמצעות תשלום שוחד קיבל תעודת זהות אירנית. בכתב האישום נטען עוד, שסולמני זומן פעמים לחקירה בשרותי המודיעין של משמרות המהפכה ונשאל שם שאלות על צה"ל ועל מדינת ישראל. הוא סיפר כי הגיע כדי לבקר קרובי משפחה והסתיר את כוונתו האמיתית, להחזיר למשפחה את הונה באמצעות מכירת הרכוש. בתום הביקור שב סולימני לישראל.

מידע על ניסיונותיו לקבל אישור כניסה לאירן, הגיע ליחידת החקירות הבינלאומיות הפועלת במשטרת ישראל וסולימני הוזמן באמצע חודש נובמבר ב 2007, למשטרת פתח תקווה, שם הוזהר על ידי קצין משטרה, שיציאתו מהארץ ללא אישור מראש הממשלה או שר הפנים אסורה. סולימני התעלם מאזהרה זו ובאמצע חודש אפריל שעבר, לאחר שקיבל הודעה מפקיד שגרירות אירן באיסטנבול נסע לטהרן.

בכתב האישום נאמר, שהוא יצא מישראל ללא אישור תוך שהוא מעמיד את עצמו בסיכון, העלול לגרום לכך שיופעל עליו לחץ לפעול נגד מדינת ישראל או לגרום למצב בו הוא ייעצר ומדינת ישראל תצטרך לשלם על כך מחיר בטחוני. כתב האישום כולל שני סעיפים שעניינם יציאה מהארץ ללא אישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully