וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת "סולימן הגדול", מחלוצי השירה בציבור בישראל

עינב שיף

18.2.2009 / 11:20

שלמה כהן, אביהם של יזהר, חופני וורדינה, הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק במחלת כליות. "הוא עשה הכל למען המדינה", אומר יזהר בנו

הזמר שלמה כהן, המכונה סולימן הגדול, מת הלילה בגיל 88 כתוצאה ממחלת כליות ממושכת. כהן מת בשנתו בבית החולים "איכילוב" בתל אביב.

כהן היה חלק מ"חבורת האש" של הפלמ"ח, והיה ממייסדי תרבות השירה בציבור בישראל. כהן, אביהם של יזהר, ורדינה, פיני וחופני כהן, כונה "סולימן הגדול" והיה מקורב לגורמים מרכזיים בצבא ובשלטון כגון משה דיין ואריק שרון. "אני עוד לא מעכל את זה", סיפר הבוקר יזהר כהן לוואלה! תרבות. "קשה בכלל להגדיר את מה שהוא עשה במושגים של ימינו. אבי עשה הכל למען המולדת, כשהיה מגיע אח"מ לישראל היו לוקחים אותו שישיר. כשאריק שרון, אז אלוף פיקוד דרום, רצה לשכנע את הבדווים למכור את האדמות של ערד, הוא לקח את אבא שלי לקומזיץ משותף איתם ובסוף הם מכרו, משה דיין היה זורק אבנים בסיר הקפה של אמא שלי. אלו היו החיים אז".

כהן הקליט את אלבום ההופעה "30 שנות זמר מסביב למדורה" יחד עם ילדיו ואשתו. בשנת 94 יצא אלבומו של כהן ואשתו שרה, "זמרת הארץ – עם משפחת סולימן הגדול". בשנים האחרונות המשיך כהן להופיע מדי פעם, אך מחלתו הגבילה אותו ולבסוף הכריעה אותו. "הוא חינך אותנו לאהבת הארץ ואהבת המולדת", ממשיך כהן. "לאף אחד לא היה קול כמו שלו, אבל את הכל הוא עשה בשביל המדינה. מבחינתו, לא היה דבר יפה יותר מאבן במדינת ישראל וזה מה שהוא העביר לנו וזה מה שאנחנו מנסים להעביר לנכדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully