וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בר-לב כפה על המשטרה את רצונו האישי"

השר לביטחון פנים והמפכ"ל הגישו לבג"ץ את נימוקיהם לפיטורי ניצב בר-לב. כהן: "אילו מילא אחר החלטתי, היינו עובדים יחדיו זמן רב"

השר לביטחון פנים אבי דיכטר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן הגישו הבוקר (ראשון) לבג"ץ את נימוקיהם לפיטוריו של ניצב אורי בר-לב מהמשטרה. בתצהירים שהגישו לבית המשפט, מטילים הן דיכטר והן כהן על בר-לב את האחריות לשרשרת האירועים שהובילה לפיטוריו.

"עמדתי היא, כי דווקא התנהלותו של בר-לב היא שמוכיחה שככל שמדובר באובדן האמון בו, אין לו להלין אלא על עצמו", כתב דיכטר לשופטים. ואילו כהן כתב: "אין בליבי ספק כי אילו מילא בר-לב אחר החלטתי, הרי שהיינו ממשיכים לעבוד יחדיו תקופה לא מבוטלת, ושאלת הפסקת שירותו ופיטוריו לא הייתה עומדת כלל על הפרק".

באוגוסט האחרון, הודיע המפכ"ל כהן לניצב בר-לב כי לא ישולב סבב המינויים הקרוב במשטרה והציע לו לצאת לחופשת לימודים או לפרשו מן הארגון. בר לב סירב וביקש להמשיך בתפקידו או להתמנות לתפקיד אחר. לאחר מכן הצהיר כי אין בכוונתו לעזוב את המשטרה, ואף עתר לבג"ץ נגד כל שינוי במעמדו במשטרה, כולל פיטורין.

בעקבות זאת, המליץ כהן לשר לביטחון פנים לפטר את בר-לב. דיכטר ערך לבר-לב שימוע בדצמבר, ולאחר מכן הודיע לו כי אם לא יקבל את מרותו של המפכ"ל בכל הקשור להמשך תכנית שירותו במשטרה - הוא יפוטר. לפני כחודש הוציאו שופטי בג"ץ צו ביניים המשהה את פיטוריו של בר-לב והורו לדיכטר וכהן לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם לפטרו.

"פגע בתדמית הארגון"

הבוקר, כאמור, הגישו השניים את תשובותיהם לבג"ץ. לדברי כהן, "ההחלטה להורות לבר-לב לצאת ללימודים לתקופה של שנה, עד שיבוצו לתפקיד אחר, הייתה סבירה בנסיבות העניין, שכן היה בה להוות פיתרון לבעיית השיבוץ הזמנית אליה נקלעה המשטרה ולאפשר לבר-לב להשלים לימודי תואר שני, הנדרשים כיום אף מקצינים זוטרים ממנו".

ואילו ההחלטה לא לאפשר לבר-לב להמשיך בתפקידו כמפקד מחוז הדרום במשטרה נבעה, לדברי כהן, "מההחלטה בדבר הגבלת משך קדנציות, שהינה חלק מתהליך ארגוני שלם", שעוברת המשטרה, ושנועד "לאפשר תכנון ארוך-טווח והכשרת הקצינים לתפקידם".

כהן מדגיש בדבריו, כי ההחלטה להמליץ לשר לביטחון פנים לפטר את בר-לב לא נבעה רק מסירובו לצאת ללימודים, אלא מכך ש"במסגרת מאבקו לקידום האינטרסים האישיים שלו, נכון היה לפגוע לא רק במי שקיבלו את ההחלטה בעניינו, אלא אף בחבריו לסגל הפיקוד הבכיר ובתדמית הארגון כולו".

"אילו עמדה על הפרק אך החלטתי העקרונית בדבר הגבלת משך הקדנציה בתפקיד", כותב כהן, "או לחלופין השאלה אם רשאי ארגון להוציא קצין בכיר לשנת לימודים עד אשר יתפנה עבורו תפקיד הולם, הרי שלא היה מקום להתערב בהן משאין בית המשפט משים עצמו כמפכ"ל-על".

משטרה איננה "תכנית כבקשתך"

ברוח דומה, כותב השר לביטחון פנים כי בר-לב "מבקש למעשה לכפות על המשטרה את העדפותיו האישיות, באופן המנוגד לתכנית הארגונית ותוך הטחת רפש בארגון ובעומד בראשו". לדבריו, בעתירתו לבג"ץ ממשיך בר-לב, "להתייחס למשטרה כאל 'תכנית כבקשתך', במסגרתה הוא זכאי להשתבץ לתפקיד מראש, לפני שאר חבריו לסגל הפיקוד הבכיר".

"בלב ליבו של הליך זה", כותב דיכטר, "מצויה השאלה, האם יש לתת לגיטימציה לדרך בה העותר מתמודד עם החלטות שאינן נראות לו. עמדתם של המשיבים היא, כי במערכת היררכית-פיקודית כדוגמתה של המשטרה, אין מקום לקצין שיוצא נגד המערכת כל אימת שהוא אינו מקבל את מבוקשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully