וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לדרוזים שריגלו למען סוריה

עדי שמחוביץ

12.2.2009 / 15:59

הותר לפרסום: 2 דרוזים תושבי רמת הגולן הורשעו בעבירה של העברת מידע סודי לקצין סורי, בין היתר בתקופת מלחמת לבנון השנייה

הותר לפרסום כי שני דרוזים תושבי רמת הגולן הורשעו היום (חמישי) בעבירה של מגע עם קצינים בצבא הסורי, בין היתר בתקופת מלחמת לבנון השנייה. בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על אחד מהם שלוש שנות מאסר ועל השני ארבע שנות מאסר. בנוסף, הוטלו על השניים קנס של עשרות אלפי שקלים.

על פי כתב האישום, יוסף שמס, בן 58 ממג'דל שמס, ועטא פרחאת, בן 37 מבוקעתא, קיימו החל מחודש יוני 2006 ועד סמוך למעצרם בחודש יולי 2007, לרבות בתקופת מלחמת לבנון השניה, קשר עם קצין בצבא הסורי ועם קצין נוסף, העובד עימו.

שמס מואשם כי העביר לקצין מידע על פעילות צבאית של צה"ל, לרבות תנועת כוחות צבא, מאפיינים חריגים בפעולות צה"ל, ריכוזי כוחות ברמת הגולן ומאפייני יחידות צבאיות שנטלו חלק בפעילות צבאית. כמו כן הואשם שמס כי העביר ידיעות בנושא עבודות מיגון לאורך הגבול, שיפוץ וניקוי מוצבים ברמת הגולן, ידיעות בנוגע להפגנה שנערכה בקונייטרה שברמת הגולן, בה היו צפויים להשתתף אנשים המתנגדים למשטר בסוריה וידיעות באשר לכוונה של הרשות הפלסטינית להתחיל בתמיכה כספית באסירים מרמת הגולן, המוחזקים בבתי כלא בישראל.

"עבירות בטחוניות חמורות"

הרכב השופטים קבע כי מעשיו של שמס נעשו תוך ניצול ההזדמנות שניתנה לו ליצור קשר עם גורמים זרים במסגרת עבודתו בתחום יצוא תפוחי העץ מרמת הגולן לסוריה. עוד הבהירו השופטים, כי אין צורך להכביר מילים אודות חומרת המעשים, בפרט נוכח ריבוי ההזדמנויות, שנעשו לא פעם ביוזמתו של הנאשם, גם תוך כדי מלחמת לבנון השניה וגם לאחריה. לטענתם, "מעשים מסוג זה, הנעשים מתוך מטרה לפגוע בבטחון המדינה, ממניע אידיאולוגי, מחייבים ענישה מחמירה ומרתיעה".

באשר לפרחאת, אשר הורשע בעבירה של מגע עם סוכן זר, טענו השופטים כי מדובר בעבירה בטחונית חמורה, שהתבצעה לאורך תקופה, לרבות בימי מלחמת לבנון השניה. השופטים הדגישו את מעורבותו בדיווח מההפגנה שהתנהלה בקונייטרה, כשהוא מתמקד בגורמי אופוזיציה סורית, שנוכחותם במקום עוררה עניין בצד הסורי. הוא צילם תמונות מן ההפגנה והעביר אותן לשמס, ביודעו שהמידע אמור להגיע לקצין הסורי. בהמשך קיים בעצמו קשר עם הקצין הסורי בנוגע להעברת התמונות.

הרכב השופטים הוסיף כי "הנאשמים חטאו שניהם בביצוע עבירות בטחוניות חמורות", יחד עם זאת, קבעו השופטים, כי חלקו של פרחאת בפרשה, והעבירה בה הורשע, אינם דומים לעבירות שביצע שמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully