וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע נועד לשבש העברת סיוע הומניטרי"

יהושע בריינר

28.1.2009 / 11:47

לדברי ראש מנהלת התיאום והקישור בארז, המטרה העיקרית של הפיגוע אתמול היה למנוע הכנסת סיוע, במטרה ליצור דה-לגיטימציה לישראל

"למרות שמאז סיום המבצע הכנסנו מאות משאיות סיוע לרצועת עזה, גורמי טרור ממשיכים בניסיונות לפגוע במטרה לשבש כל מאמץ מצידנו לשיקום וסיוע לאזרחים", כך אומר אל"ם משה לוי, ראש מנהלת התיאום והקישור במעבר ארז. היום (רביעי) אישרה ישראל הכנסת כמאתיים משאיות סיוע המיועדות לארגונים הבינלאומיים הפועלים ברצועה, שצפויות להיכנס דרך מעבר גרם שלום וקרני.

אתמול, לאחר הפיגוע במעבר כיסופים בו נהרג נגד צה"ל, נסגרו המעברים וכניסתן של 180 משאיות שהכילו ציוד הומניטרי בוטלה. בשיחה עם וואלה! חדשות אומר אל"ם לוי כי המטרה העיקרית של הפיגוע אתמול היה למנוע את המשך הכנסת הסחורות לרצועה, במטרה ליצור דה-לגיטימציה לישראל.

"כשישנם פיגועים על הגדר", אומר לוי, "כפי שהיה אתמול, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולהציב את המעברים כמטרות. הפיגועים הללו נועדו באופן מכוון לשבש את הפעילות במעברים, ואנחנו לא יכולים לסכן את הכוחות במצב כזה. למרות שאנחנו כבר לאחר המבצע, מעברי הגבול ממשיכים להוות מטרה עבור חמאס וארגוני הטרור ויש עליהם איום מובהק. גורמי הטרור יודעים שפיגועים חמורים ייפגעו בפעילות הסדירה של הסיוע, ולאחר שאנחנו נאלצים לסגור את המעברים, הם יוכלו אחר כך להשחיר את פניה של ישראל. במילים אחרות חמאס ממשיך במניפולציות שלו נגדנו". לדברי לוי, מאז סיום המבצע, ישראל חידשה את אספקת הדלקים והחזירה את אספקת החשמל בכל הרצועה, אפשרה תיקון של קווי החשמל והחזירה לשימוש את מתקני השפכים.

"חמאס יורה באזרחים"

במנהלת התיאום והקישור מאשרים את הדיווחים לפיהם משתלט חמאס על משאיות של ארגוני הסיוע. "חמאס לוקח באלימות את הסיוע, ומחלק אותו בעצמו לאוכלוסיה במסגרת פעולות צדקה הממומנות על ידי ארגונים איסלמיים קיצוניים בעולם, על מנת לנכס לעצמו את כל ההישגים ההומניטריים", טוען לוי, "יש כאן ניסיון להראות שהוא זה שמשקם את הרצועה. ממה שאנחנו יודעים הציבור לא קונה את זה, והאוכלוסיה המקומית מפנה אצבע מאשימה כלפיו. ישנה מורת רוח רבה מההתנהלות של חמאס בקרב הציבור, שמבין שאלמלא חמאס וירי הקסאם צה"ל לא היה נכנס למבצע".

הדברים נאמרו על רקע דיווחים אחרים שהגיעו ל מערכת הביטחון, לפיהם חמאס חזר להשתמש בכוח הנשק נגד אזרחים. בין היתר הגיעו עדויות לשירותי הביטחון בישראל לפיהן במטרה לבסס את שלטונו לאחר המבצע, יורים פעילי הארגון באנשי פתח הנמצאים ברצועה. כך למשל ירו אנשי חמאס של אדם המזוהה עם פתח בברכיו יומיים לאחר סיום המבצע. "אם מישהו מצפה שהציבור הפלסטיני יביא להפיכה ברצועה, אז הוא כנראה יתבדה", מבהיר לוי, "חמאס ידכא כל ניסיון לכך כמו שכל משטר דיקטטורי אחר יעשה, אבל אנחנו בהחלט רואים ביקורת רבה ברחוב הפלסטיני כלפי חמאס, לצד ההלם והתדהמה מתוצאות הפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully