וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: לא נקבל הפסקת אש חד צדדית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.1.2009 / 12:32

אוסאמה חמדאן, בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אמר כי חמאס ימשיך את ההתנגדות. "לא נסכים להיכנע משום שלא הובסנו". חמדאן קרא להעמיד לדין את מנהיגי ישראל בגין ביצוע פשעי מלחמה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר הבוקר (שבת) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "ההתנגדות תימשך" במידה וישראל תחליט להשאיר את כוחותיה ברצועת עזה ובתוך כך תודיע על הפסקת אש חד צדדית. בנאום שנשא בביירות הוסיף: "ההתנגדות יציבה והיא תמשיך עד לסילוק הכיבוש. מגעים מדיניים אינם פותרים בעיות, כך גם הוכח במלחמת לבנון השנייה".

חמדאן קרא להעמיד לדין את מנהיגיה של ישראל בגין ביצוע פשעי מלחמה ברצועת עזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". במקביל הוא ברך את מנהיגי בוליביה וונצואלה שניתקו את יחסיהן הדיפלומטיים עם ישראל במחאה על המבצע בעזה. הוא הבהיר כי ארגונו יהיה מוכן להפסקת אש רק אם תנאיו יתקבלו, כלומר רק אם תופסק המתקפה הישראלית ויוסר המצור על עזה. "לא נסכים להיכנע משום שלא הובסנו ולא נובס", אמר.

בדבריו לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר חמדאן כי ישראל טרם הצהירה רשמית כי בכוונתה להפסיק את האש באופן חד צדדי וטען כי מדובר בלחץ על המצרים. "בכל מקרה, הפסקת אש חד צדדית לא תפתור את הבעיה משום שכל עוד כוחות צה"ל נמצאים בתוך הרצועה, ההתנגדות תימשך והדבר יוביל להמשך העימות". חמדאן אמר עוד כי הפסקת אש חד צדדית משמעה בריחה של ישראל מאחריות לתוצאות המתקפה שלה וניסיון להחליש את תפקידה של מצרים.

מוכנים אך ורק למתווה המצרי

אמש נשא ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל נאום תקיף בפסגה הערבית בקטאר ואמר כי הארגון אינו מקבל את התנאים של ישראל להפסקת אש. לדבריו, חמאס ימשיך להתחמש עד שהתקיפות על עזה ייפסקו. משעל הוסיף כי הורה לבטל את ביקורה הצפוי של משלחת הארגון בקהיר.

עוד אמר משעל כי מנהיגיה של ישראל מנסים לכפות תנאים חדשים במטרה לחסל את 'ההתנגדות הפלסטינית'. "לא ייתכן שתושבי עזה יחיו תחת חרב האש או חרב המצור. המצור על עזה הוא הכרזת מלחמה", אמר. לטענתו ארגוני ההתנגדות הערבים הם אלו שגירשו את אריאל שרון מעזה ואת אהוד ברק מלבנון. "ההתנגדות יכולה לנצח, אין להקל ראש באפשרות זו", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול, דיווח העיתון "א-שארק אל אווסט" כי חמאס הודיע למצרים כי הוא מוכן להתחיל כבר מחר בהפסקת אש ברצועת עזה לפי מתווה היוזמה המצרית. חמאס הוסיף כי הוא מוכן להציב במעבר הגבול ברפיח פקחים של האיחוד האירופי וכן ושל הרשות הפלסטינית.

חמאס גם דרש כי יוצבו פקחים טורקים ומצרים במעברי הסחורות בין עזה לישראל. לפי הצעת חמאס, כוחות צה"ל ייסגו מרצועת עזה בתוך שבוע. בחמאס חזרו על עמדתם כי הם מוכנים שהפסקת האש תיארך למשך שנה ושאפשר יהיה להאריכה עם סיומה.

מקור מצרי בכיר אמר כי הפגישות בין ראשי המודיעין המצרי לבכירי חמאס היו "קשות". "המצרים קיבלו קריאות לעזרה מפעילי חמאס בעזה, מראשי מוסדות הומניטריים ומאישים פלסטינים אחרים", הוסיף המקור. "על כן המליצו המצרים לחמאס להסכים להצעה המצרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully