וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בעזה: ישראל משתמשת בפצצות זרחן

רופאים ברצועה תיעדו פצועים עם כוויות חמורות שמתאימות לחשיפה לפצצות מסוג זה. צה"ל: עושים שימוש באמצעי לחימה חוקיים בלבד

האם צה"ל משתמש בפצצות זרחן במסגרת הלחימה בעזה? רופאים בעזה תיעדו בווידאו פצועים שהגיעו לבית החולים כאשר על גופם כוויות חמורות שמתאימות לחשיפה לפצצות "זרחן לבן". חשיפה לפצצות מסוג זה גורמת לכוויות, לעיתים עד לעצם.

ד"ר אחמד אלמי, שעובד בבית חולים אל נאסר בחאן יונס, סיפר כי אחד הפצועים שהגיע לבית החולים סבל מכוויות על כל שהתפתחו בשעה אחת בלבד. זו הפעם הראשונה שהוא חזה במה שכינה השפעות של "נשק כימי". "זה לגמרי ודאי שנורו פצצות כאלה", אמר מארק גארלאסקו מארגון זכויות אדם, שציין כי כל פצצה שמשוגרת מכילה יותר ממאה פצצות משנה שניצתות ומשחררות עשן לבן במשך כ-10 דקות.

השימוש בפצצות מסוג זה כנשק, בניגוד לשימוש בו כמסך עשן שמונע גילוי באינפרא אדום, נאסר על ידי האמנה השלישית של האו"ם העוסקת בנשק קונבנציונלי. ישראל אינה חתומה על האמנה, אולם היא הודיעה כי היא אינה משתמשת בסוג זה של פצצות באיזורים עירוניים.

מצה"ל נמסר כי "בהמשך לפניית ארגונים בינ"ל ובהמשך לטענות המועלות בתקשרות הבינלאומית בדבר השימוש בתחמושת זרחן ולמען הסר ספק מונה בפיקוד הדרום צוות שיתחקר טענות אלה. יצוין כי במשפט הבינלאומי אין איסור לשימוש בתחמושת המכילה זרחן לטובת מיסוך וסימון וכי צה"ל עושה שימוש רק באמצעי לחימה חוקיים. צה"ל מחויב להוראות המשפט הבינלאומי ולאור הטענות שנשמעות בדבר שימוש בתחמושת זרחן הנושא כאמור יתוחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully