וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לוחמי שייטת 13 פועלים במבצע בעזה

יהושע בריינר

14.1.2009 / 20:25

אנשי הכוחות המיוחדים של השייטת משתפים פעולה בלחימה ברצועה עם כוחות החי"ר והשיריון. חיל הים נערך לאיומי התקיפה כלפיו

לוחמי שייטת 13 של צה"ל לוקחים חלק פעיל במבצע "עופרת יצוקה", כך הותר לפרסם היום (רביעי). בין היתר לוקחים אנשי השייטת חלק בפעילות משותפת ביחד עם כוחות החי"ר והשיריון והם כבר השתתפו במספר מבצעים מורכבים שהסתיימו בהצלחה. בנוסף לוקחים כוחות חיל הים חלק בסיוע לפינוי נפגעים דרך ספינות החיל, אשר מעבירים אותם משטח הרצועה אל השטח הישראלי. משם מועברים הנפגעים באמבולנסים לבתי חולים בישראל.

לדברי גורמים בצה"ל, פעילות שייטת 13 מהווה "הפתעה לא צפויה לחמאס", מאחר שעיקר הפעילות של הכוחות המיוחדים מגיעה מהים. כמו כן, בניגוד לפעילות חיל האוויר, ספינות חיל הים אינן מושפעות בפעילותן מתנאי מזג האוויר למעט תנאים קיצוניים במיוחד. יחד עם זאת, ספינות חיל היום חשופות לאיומים ועד כה נתקלו אנשי החיל במספר ניסיונות לפגוע בכלי השיט בעזרת טילי נ"ט ואף מרגמות. עד עתה לא נגרם נזק לצי הספינות של החיל.

לדברי גורמים צבאיים, חמאס מעוניין מאוד לפגוע בספינה ישראלית כחלק מהמלחמה התודעתית, אולם בינתיים הוא כאמור לא הצליח לעשות זאת. בצה"ל מציינים לשבח את פעילות הספינות אשר פוגעות במרחבי שיגור רקטות אל עבר ישראל, ומדגישים כי בעקבות הירי מהספינות, נאלצו אנשי חמאס להעביר את המשגרים למקומות פנימיים יותר. בכך נמנע מחמאס להשיג פגיעה משמעותית יותר בירי.

בימים האחרונים נתקלו אנשי חיל הים גם בספינת סיוע אירנית שניסתה להיכנס לנמל של עזה. אתמול בלילה יצר כלי שיט ישראלי קשר עם אנשי הספינה, הורה להם להתרחק מהחוף העזתי ואמר כי הוא ימנע את כניסתם. כעת נמצאת הספינה בלב ים במרחק של כמה עשרות קילומטרים מהחוף, כשהיא מלווה בספינת טילים של חיל הים. בישראל מאמינים כי הספינה אינה נושאת נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully