וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירי על הצפון צפוי להימשך"

בכירים לשעבר בפיקוד צפון מעריכים כי הירי על קרית שמונה בוצע בעידוד חיזבאללה ואירן, אך לא צופים הסלמה של ממש בחזית הצפונית

ירי הרקטות בגבול הצפון צפוי להימשך, כך העריכו היום (רביעי) קצינים בכירים לשעבר בפיקוד צפון. בשיחה עם וואלה! חדשות. לדברי אל"ם (מיל.) ד"ר צביקה ברקאי, לשעבר מפקד חטיבת רמת הגולן, אין בכך הפתעה. "ההצקות האלה בצפון הן חלק מהזהות ההדדית שקיימת בין הפלסטינים והארגונים בלבנון, לבין אלו שבעזה. כאשר הייתה מלחמה בלבנון הפלסטינים בעזה יצרו אי שקט על מנת להקל על הלחץ בלבנון. קיים רצון להביע הזדהות ולהקל את הלחצים על חמאס בעזה. עם זאת, הם נשמרים שלא לעבור גבול בלתי נסבל מבחינת ישראל".

ברקאי מוסיף, כי ככל הנראה הירי בוצע בסיוע חיזבאללה: "הארגון אמנם מתלהם באופן רשמי, אבל לא מחמם את האווירה מבחינה צבאית. עם זאת, הם מסייעים, אם במישרין ואם בעקיפין, לגופים פלסטינים לבצע פעילויות טרור בהיקף נמוך, לכן ניתן להניח שהירי על הצפון יימשך או שייעברו להנחת מטעני חבלה וניסיונות חדירה של מחבלים. בכל אופן, פעילות הטרור מהצפון צפויה להימשך, תוך שמירה על כללי משחק נסבלים מבחינת ישראל".

לטענת תא"ל (במיל') רפי נוי , ששימש בעבר כראש מטה פיקוד צפון, "ירי הקטיושות לעבר ישראל הבוקר נובע מלחץ כבד מאוד של אירן כלפי חמאס". לדבריו, "אני מניח שחיזבאללה יתנערו מהירי, אם הם עדיין לא עשו את זה", והוסיף כי הוא מניח ש"נראה ירי דומה גם באזורים אחרים".

"ממשלת לבנון אחראית"

בעקבות ירי הקטיושות לעבר קרית שמונה הבוקר, נמסר מצה"ל כי בשעה זו מתקיימת הערכת מצב מיוחדת בפיקוד צפון. דובר צה"ל מדגיש כי "ישראל רואה בממשלת לבנון וצבא לבנון את הגורם האחראי למניעת ירי טילים לעבר ישראל". עוד נמסר, כי צה"ל בירי פגזים לעבר מקורות הירי.

במערכת הביטחון מעריכים כי מדובר בירי דומה לזה שבוצע בשבוע שעבר לעבר נהריה ושלומי, ומאחוריו עומד ארגון פלסטיני הפועל מדרום לבנון, ככל הנראה ארגונו של אחמד ג'יבריל. על פי ההערכה, מדובר בירי הזדהות עם תושבי רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully