וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "לא ניגרר למלחמה בלבנון"

נתיב נחמני, יהושע בריינר, קובי מנדל וניר יהב

14.1.2009 / 11:42

בעקבות ירי הקטיושות הבוקר לעבר ישראל, אומר גורם ביטחוני, כי "אין לצה"ל שום כוונה לפתוח חזית נוספת בצפון". צה"ל: "רואים בממשלת לבנון אחראית למניעת הירי"

תאגיד כאן

(צילום באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שלוש רקטות קטיושה נורו הבוקר לעבר ישראל. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים צפונית לקרית שמונה, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. פיקוד העורף הנחה את התושבים באזור להישאר בסמוך למרחבים מוגנים.

בעקבות ירי הקטיושות, נמסר מצה"ל כי בשעה זו מתקיימת הערכת מצב מיוחדת בפיקוד צפון. דובר צה"ל מדגיש כי "ישראל רואה בממשלת לבנון וצבא לבנון את הגורם האחראי למניעת ירי טילים לעבר ישראל". עוד נמסר, כי צה"ל בירי פגזים לעבר מקורות הירי.

גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר לוואלה! חדשות, כי "אין לצה"ל שום כוונה לפתוח חזית נוספת בצפון. ארגונים פלסטיניים קטנים וארגוני ג'יהאד עולמי מנסים לגרור אותנו למערכה נוספת ואנחנו לא ניגרר לכך". בצה"ל עדיין שומרים על כוננות גובהה באזור הצפון, אולם מדגישים כי אין כוונה להגיב מעבר לירי הארטילרי שנורה הבוקר.

בפיקוד הצפון מאמצים את אופי 'התגובה המיידית' לירי בצפון, ואינם מגיבים באיפוק כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות במקרים דומים, אלא פותחים בירי תותחים אל עבר מקורות שיגור הרקטות. זאת בניסיון להדגיש כי ישראל איננה תשב בחיבוק ידיים. מעבר לכך הגיש כבר הבוקר פיקוד צפון תלונה לאו"ם על הירי.

כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי צה"ל הגיב בירי פגזים לעבר מקורות הירי. על פי הדיווחים, צה"ל שיגר ארבעה פגזים לעבר אזור אל-ערקוב שבדרום לבנון, ממנו נורו הבוקר הקטיושות. כמו כן נמסר, כי מסוקי צה"ל חגים בגובה נמוך מעל העיירות חצביא ומרג' עיון בדרום לבנון.

בכיר חיזבאללה ואחראי מחלקת קשרי החוץ בארגון, נוואף מוסאווי, אמר בראיון לרשת טלוויזיה לבנונית בתגובה לירי הקטיושות מדרום לבנון לעבר ישראל כי "האחריות לגילוי מי עומד מאחורי ירי הרקטות מוטלת על השלטונות הלבנונים"."חיזבאללה אינו רשות שלטונית", הוסיף.

"רצנו באופן אוטומטי למקלטים"

"שמענו אזעקה, ובאופן אוטומטי רצנו למקלטים, ואחר כך שמענו מספר פיצוצים", סיפר ראש מועצת מטולה הרצל בוקר לוואלה! חדשות. "כרגע הורדנו את כל הילדים במוסדות החינוך למקלטים ואנחנו ממתינים להמשך הנחיות של גורמי הביטחון. אנחנו ננסה להמשיך את שיגרת החיים שלנו במרחבים המוגנים כרגע".

בתוך כך נמסר כי הלימודים במוסדות החינוך בקריית שמונה ובאצבע הגליל ימשכו הבוקר כסדרם, ויתקיימו במקלטים ובמרחבים מוגנים. גם הדיונים בבית המשפט בקריית שמונה הועברו למקלט.

במערכת הביטחון מעריכים כי מדובר בירי דומה לזה שבוצע בשבוע שעבר לעבר נהריה ושלומי, ומאחוריו עומד ארגון פלסטיני הפועל מדרום לבנון, ככל הנראה ארגונו של אחמד ג'יבריל. על פי ההערכה, מדובר בירי הזדהות עם תושבי רצועת עזה.

ביום חמישי שעבר נורו שתי רקטות מלבנון לעבר הגליל המערבי. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית אבות בנהריה והאחרת נפלה מזרחית לעיר. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה בני אדם באורח קל וכמה לקו בחרדה. צה"ל הגיב למטח הרקטות בירי פגזי תותחים לעבר מקורות הירי. עד כה שום ארגון לא נטל אחריות על הירי.

עדכון ראשון: 08:42

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully