וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח', הד"ר והמחבל: סיפורו של ניזאר ריאן

ניר יהב

1.1.2009 / 18:55

בכיר חמאס שחוסל היום נחשב גם לאחד מאנשי הדת הבולטים ברצועת עזה. בעבר הוא אף שיגר את בנו לבצע פיגוע התאבדות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

בכיר חמאס ניזאר ריאן, שחוסל בצהרים (חמישי), נחשב לאחד המנהיגים הקיצוניים והאהודים ביותר בחמאס. כמי שנהג לא פעם לתת דוגמא לפעילי השטח של הזרוע הצבאית של חמאס, גם הפעם הוא התעלם מהאזהרות הישראליות וסירב לפנות את ביתו. כתוצאה מכך הוא ומשפחתו מצאו את מותם.

ריאן הוא הגורם הבכיר ביותר בחמאס שחוסל מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. ריאן נחשב למי שעמד מאחורי פיגועים רבים, ביניהם הפיגוע בנמל אשדוד ב-2004, שבו נהרגו עשרה ישראלים, ריאן אף שיגר את בנו לבצע פיגוע התאבדות באלי סיני ב-2001. אחיו, אסעד, נהרג בפיצוץ ברצועה שאירע ב-2005.

ריאן, שייח' ומרצה באוניברסיטה, זכה לפופולריות עצומה ברחוב הפלסטיני, בעיקר בחמאס. הוא נודע בעמדותיו הקיצוניות ובנאומיו המשלהבים, בהם קרא להשתלט בכוח על הגדה המערבית ולבצע פיגועי התאבדות בלב ישראל. כמתאם בין הדרג המדיני לצבאי בחמאס, לא אחת הצטרף ריאן לשורות פעילי הזרוע הצבאית בפעילותם נגד ישראל. ריאן כונה גם "ניזאר ריאן האשקלוני" משום שמקור משפחתו הוא מהכפר נעליא הסמוך לאשקלון. הוא היה נשוי לארבע נשים, אב לשישה בנים ושש בנות, וסב לשניים. שתיים מנשותיו ושבעה מילדיו נהרגו בתקיפה על ביתו בג'בליה

השייח' ריאן נחשב גם לאחד מאנשי הדת הבולטים ברצועת עזה, וככזה הוא גם היווה סמכות רוחנית לארגון חמאס ולפעיליו. הוא היה מרצה מפורסם בנושא ההלכה המוסלמית באוניברסיטה האיסלמית בעזה שהופצצה לפני ימים ספורים על ידי חיל האוויר. את תאריו האקדמיים קיבל בסעודיה, ירדן וסודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully