וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 4 הורשעו בפיצוץ בדיסקוטק ב-1986

13.11.2001 / 14:10

באירוע נהרגו 3 אנשים בהם 2 חיילים אמריקאים; ארה"ב הפציצה בעקבות הפיגוע 2 ערים בלוב; עכשיו קבע בית המשפט שלפיגוע אחראים סוכנים חשאיים ועובדים בשגרירות הלובית במערב גרמניה

15 שנים לאחר שפוצצו מועדון בברלין, וגרמו למותם של שלושה ולפציעתם של 250 בני אדם הרשיע בית משפט גרמני 4 בני אדם באחריות למעשה.

הארבעה הורשעו בפיצוץ דיסקוטק "לה בל", בברלין המערבית באפריל 86'. המועדון היה אז פופולרי ביותר, בעיקר בקרב חיילים אמריקאים. 3 בני אדם נהרגו בפיצוץ, מהם שני חיילים אמריקאים ועוד 250 נפצעו.

בעקבות הפיגוע אז, הפציצה ארה"ב שתי ערים בלוב. בית המשפט בגרמניה אישר את טענות האמריקאים שהפיצוץ תוכנן על ידי השירות החשאי וסגל השגרירות הלובים, אך נמנע מלהאשים את מנהיג לוב, מועמר קדאפי, באופן אישי.

הבי.בי.סי מפרסם כי ארבעת האנשים שהואשמו הם יאסר שריידי, פלסטיני, שנקבע שהוא מנהיג החוליה. הוא הואשם בניסיון לרצח ונידון ל-14 שנה. מוסבאי עטר הלובי ועלי חנאא, יליד לבנון, נידונו ל-12 שנות מאסר, באשמת ניסיון לרצח. גרושתו של חנאא, ורנה, שתיכננה את הפיגוע בפועל, היא היחידה שהואשמה ברצח, ונידונה ל-14 שנות מאסר. הנאשמת החמישית, אחותה של ורנה חנאא, זוכתה מכל אשמה.

השופט אמר שהתביעה לא הצליחה להוכיח שהפיגוע הוא הוראה ישירה של קדאפי, בגלל שיתוף פעולה לקוי מצד השירות החשאי של גרמניה המערבית. הוא מתח ביקורת על "הרצון המוגבל" של השירותים החשאיים של גרמניה וארה"ב לספק ראיות. הוא קבע כי מעשה הטרור תוכנן על ידי עובדי השירות החשאי הלובי ואנשי השגרירות במערב גרמניה.

המאמצים למצוא את הנאשמים נכנסו להילוך מהיר כמסמכים של השירות החשאי המזרח גרמי, השטאזי, נחשפו לאחר איחוד גרמניה. במסמכים הופיע שמו של עטר, כסוכן חשאי לובי. הוא נעצר ועדותו סיפקה את השמות והפרטים שהובילו לפענוח הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully