וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ישראל לא מתכוונת לכבוש את עזה"

28.12.2008 / 17:19

שרת החוץ התראיינה לרשת האמריקאית NBC והסבירה כי המבצע בעזה החל "כיוון שחמאס הבריח אמצעי לחימה ובנה צבא קטן"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

שרת החוץ ציפי לבני אמרה הערב (ראשון) בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת הטלוויזיה האמריקאית NBC כי "אין בכוונת ישראל לכבוש את הרצועה". לטענת לבני, התקיפה של צה"ל בעזה החלה מכיוון שחמאס הבריח אמצעי לחימה ובנה "צבא קטן".

מוקדם יותר אמרה השרה לבני במהלך ביקור בעיר שדרות כי "ישראל עזבה את עזה לפני שנים, הרעיון היה שעזה תהיה תחילת המדינה הפלסטינית, זה לא קרה כי החמאס השתלט על עזה. החמאס הוא ארגון טרור עם אידיאולוגיה קיצונית שלא מוכן לקבל את דרישות הקהילה הבין לאומית, הוא האויב. הוא לא בעיה רק שלנו אלא גם של הפלסטינים של האזור כולו ושל כל מי ששותף לערכים אלו".

לבני הוסיפה כי "הדרך היחידה להגיע לשלום היא על ידי עימות עם הטרור ועם מי שפועל נגד תהליך השלום. מי ששם את המכשול לשלום הוא החמאס. זו צריכה להיות המטרה של כולנו. חמאס הוא לא לגיטימי ושליטתו בעזה היא לא לגיטימית. זה לא עניין בין ישראל לחמאס אלא בין מתונים לקיצוניים. הפגנו איפוק ושישה חודשים של רגיעה הופרו על ידם על בסיס יום יומי. החמאס חשב שישראל לא תעשה כלום ושהקהילה הבין לאומית תפעיל לחץ רק על ישראל. אני מקווה שהם טועים וצריך להוכיח להם שהם טועים".

לדברי לבני, ארגון חמאס משתמש בכל כוחו כדי לפגוע באזרחים: "הוכחנו שאנו רוצים שקט והציפייה שלנו מהקהילה הבין לאומית היא לתמוך גם בדברים שאני יודעת שלא קל לתמוך בהם. רק כך נוכל לשנות את המציאות בשטח. צריך לשנות את המשוואה וכדי לעשות זאת, צריך להשתמש בכוח. אנחנו לא משתמשים בכל הכוח שלנו. החמאס משתמש בכל הכוח שיש לו כדי לפגוע באזרחים. אנו פועלים בכדי לצמצם את הפגיעה באזרחים ורוב האנשים ההרוגים בעזה היו לובשי מדים".

לבני הביעה בדבריה בשדרות התנגדות נחרצת להסכם הפסקת אש עם חמאס: "אני לא מקבלת את הקריאות להפסקת אש משותפת. אין השוואה בין ישראל לחמאס, מדובר בארגון טרור וישראל היא מדינה שמגנה על עצמה. הדרך היחידה שבה אפשר אולי לקצר את המבצע הזה היא רק בהבהרה ברורה שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה ושהקהילה הבין לאומית תומכת בישראל מול החמאס".

הבוקר אישרה הממשלה בישיבתה גיוס של כ-6,500 חיילי מילואים בצו שמונה, לנוכח הלחימה בעזה. שרת החוץ לבני, שר הביטחון אהוד ברק, סגן שר הביטחון מתן וילנאי, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, וראש השב"כ יובל דיסקין, סקרו בישיבת הממשלה את המצב הביטחוני והמדיני. אתמול גויסו כ-2,000 אנשי מילואים בפיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully