וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: "הגיעה העת לאחדות בעם"

27.12.2008 / 21:01

האופוזיציה גיבתה את פעולת צה"ל ברצועת עזה. בקדימה, בעבודה, בליכוד ובש"ס הודיעו על השהיית קמפיין הבחירות

מערכת וואלה!

מטות הבחירות של קדימה, העבודה, הליכוד וש"ס הודיעו הערב (שבת) על השהיית קמפיין הבחירות בשל הלוחמה בדרום, ואילו במרצ קראו לחדש את הסכם הרגיעה במקום לצאת לפעולה קרקעית.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הביע תמיכה בפעולת צה"ל בעזה. לדבריו, "שום מדינה לא היתה מוכנה לפגיעה בילדים. עכשיו אנחנו עוברים מספיגה פסיבית לתקיפה יזומה. היום זה עת לאחדות, התותחים רועמים ואנחנו מאוחדים, נעביר מסר לאויבינו שישראל תשוב ותחזיר את הביטחון לאזרחיה, שדם אזרחי וחיילי ישראל אינו הפקר. אנחנו חייבים לחזור ולקחת את גורלנו ואת ביטחוננו בידינו". ממטה הליכוד נמסר כי המפלגה ביטלה את כל אירועי הבחירות שתוכננו להערב.

מוקדם יותר הודיע שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק כי הוא מפסיק את השתתפותו הפעילה בקמפיין הבחירות של המפלגה. מלשכתו נמסר כי "מצב הלחימה בדרום מחייב את שר הביטחון להתרכז כולו בפעילות הביטחונית ולפיכך עד להודעה חדשה, הוא מנתק עצמו מהקמפיין".

יו"ר מטה הבחירות של קדימה ח"כ דליה איציק החליטה, בתיאום עם יו"ר המפלגה ציפי לבני, על השהיית קמפיין הבחירות של המפלגה. לדבריה, "ישראל נמצאת במלחמה נגד שלטון הטרור של חמאס ברצועה וכל מעיינינו למשימה לאומית זו ולחיזוקם של תושבי הדרום. זה לא הזמן לפוליטיקה."

גם יו"ר ש"ס השר אלי ישי הודיע על השהיית הקמפיין של מפלגתו בשל הלחימה בדרום. מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, קרא לאזרחי ישראל להתפלל לשלום חיילי צה"ל ותושבי הדרום.

מרצ: לחדש את הרגיעה

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון אמר בתגובה לאירועים בדרום כי "בשלב הנוכחי, ולאחר שצה"ל פעל בעזה, יש אינטרס עליון להגיע מוקדם ככל האפשר לחידוש הסכם הפסקת האש. ביטחון תושבי הדרום ושלומו של גלעד שליט מחייבים משנה זהירות כלפי פעולה קרקעית שמשמעותה שקיעה בבוץ העזתי".

ואילו יו"ר סיעת רע"ם-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי "המתקפה על עזה היא פשע מלחמה ויש להפסיקה ולחזור לרגיעה ולפתיחת המעברים לטובת כולם. על הקהילה הבינלאומית להתערב מיד להפסקת המתקפה."

במפלגת הבית היהודי התייחסו להפגנות נגד פעולת צה"ל שהתקיימו בערים הערביות. בהודעה שמסר ח"כ זבולון אורלב נאמר: "אני קורא למנהיגי ערביי ישראל לעצור את ההזדהות עם האויב. יש גבול לסובלנות בשעת מלחמה". ואילו יו"ר המפלגה, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ, אמר: "אנו נותנים גיבוי מוחלט לצה"ל ולממשלה, בהגנה נחושה על כל תושבי ישראל ועל כל בית יהודי ביישובי הדרום".

גם בישראל ביתנו בחרו להפנות את תשומת הלב למתרחש בקרב ערביי ישראל. ח"כ יצחק אהרונוביץ', שהיה בעבר סגן מפכ"ל המשטרה, אמר כי "לעם ישראל יש הזדמנות חוזרת לבחון באיזה צד הנהגת ערביי ישראל ולמי הם נאמנים. על המשטרה להגיב ביד קשה נגד כל סוג של פרובוקציה מצידם". חברו למפלגה, השר לביטחון פנים לשעבר עוזי לנדאו הוסיף כי על משטרת ישראל לפרק את סוכת האבלים שהוקמה ביפו לזכר ההרוגים בעזה ולהיערך לטפל במה שהוא מגדיר כ"פרובוקציות מסוג זה בעתיד". מוקדם יותר הודיעה המפלגה כי היא תומכת בכל פעולה של הממשלה שמטרתה להגן על אזרחי מדינת ישראל.

ואילו ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הודיע בתגובה לפעולת צה"ל בדרום כי הוא "מברך את צה"ל על שסופסוף הוא משיב מלחמה. את כתם ההבלגה חייבים למחוק וניתן לעקור את הטרור מהשורש על ידי הפעלת כל עוצמתו של צה"ל. אסור למשוך את הפעולה ולמרוח אותה על תקופה ארוכה כיוון שהביקורת הבינלאומית תלך ותגבר עם הזמן. אי אפשר לשכוח מי אשם במצב הנוכחי. הטירוף והאיוולת של שרון, אולמרט ולבני, שהיו אחראים לגירוש יהודים מחבל עזה ולנסיגת צה"ל משם, הם שיצרו את בסיס הטרור הענק הזה שעכשיו חיילי צה"ל חייבים לפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully