וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מפצירים בישראל לא לפגוע באזרחים

27.12.2008 / 18:08

הבית הלבן אמר עוד כי "מתקפת הרקטות של חמאס מוכרחה להיפסק". מזכ"ל האו"ם גינה את ישראל על "השימוש המופרז בכוח"

תגובות בעולם הערבי (שבת) לפעולת ישראל ולהסלמה בעזה. "כדי שהאלימות תיפסק", אמר דובר הבית הלבן, "חייבת להיפסק מתקפת הרקטות המתמשכת של חמאס כנגד ישראל. חמאס חייב להפסיק את פעילות הטרור שלו אם ברצונו למלא תפקיד בקביעת עתידו של העם הפלסטיני". עוד נאמר כי "ארצות הברית מפצירה בישראל להימנע מפגיעה באזרחים כשהיא פוגעת בחמאס בעזה".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא גם הוא "להפסיק באופן מיידי" את האלימות בעזה ובדרום ישראל, בעקבות תקיפות צה"ל ברצועת עזה ומטחי הרקטות שנורו לעבר ישראל. המזכ"ל גינה את ישראל על "השימוש המופרז בכוח" ואת הפלסטינים על ירי הרקטות.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, התייחס אף הוא הערב לאירועים בעזה. גורדון אמר כי "אני מאוד מודאג עמוקות מהמשך התקיפות מעזה על ישראל ומתגובת ישראל היום. כמו שהוצהר בישיבת הקוורטט ב-15 בדצמבר, אמצעי השלום הם הדרך היחידה להשיג פתרון למצב בעזה. אני קורא לארגונים בעזה להפסיק את כל תקיפות הרקטות על ישראל באופן מיידי".

גורדון הוסיף כי "התקיפות האלה נועדו לגרום הרס ולערער את החיפושים להסכמי שלום, שהוביל הנשיא אבו מאזן. אני מבין את התחושה של ממשלת ישראל שמחויבת לאוכלוסייתה. ישראל צריכה להתאים את מחויבותה ההומניטארית, לקדם את חזון הארוך טווח של פתרון שתי המדינות ולעשות את כל שביכולתה להימנע מפגיעה באזרחים".

בתוך כך, ערב הסעודית קראה לארצות הברית להתערב ולעצור את תקיפת ישראל בעזה. המלך עבדאללה שוחח בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש והגדיר את התקיפה כהמשך של "מדיניות הכיבוש" של ישראל.

מוקדם יותר קרא מתאם מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, להפסקת אש ברצועת עזה. "אנחנו מודאגים מאוד מהאירועים בעזה", אמר סולאנה. "אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית ומפצירים בכולם לנהוג באיפוק מירבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully