וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד בוסקילה רוצה להיות הברומטר של שדרות

להבדיל מקודמו בתפקיד, ראש העיר החדש-ישן של שדרות קורא למגן את בתי התושבים. חוץ מזה יש לו שאיפות בתחום החינוך. ראיון תחת אש

הראיון עם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה נערך ביום שבו חלה הסלמה חמורה במצב הביטחוני ואזור מערב הנגב הופצץ קשות. דווקא אז שאלה אותו תושבת העיר אודות תוכניותיו ליום שאחרי הקסאמים. "האם מישהו בכלל חושב על היום הזה?", שאלה.

"כל המערכת העירונית חושבת על היום הזה. ראינו שהעיר תפקדה טוב במצב שנוצר, כמו בשגרה. אני פועל באופן קבוע מול משרד ראש הממשלה כדי לקבל את מה שמגיע לנו. מתוכננות לנו פגישות עם שרים כדי להשיג תקציבים לשיפור וטיפול במערך התשתיות שנפגע ולא טופל בגלל המצב הביטחוני. אנחנו נפעל כדי להחזיר את העיר למצב התקין שלה ולמצוא את הפתרונות לטיפול באוכלוסיה, החל מבעיות חרדה שמטופלות במערך בריאות הנפש ובמרכז הדחק והחוסן שפועלים כל ימות השבוע ועד טיפול בכל התשתיות העירוניות".

בוסקילה, גרוש ואב לשלושה בנים, נולד לפני 52 שנה בשדרות. הוריו עלו ממרוקו בשנת 1956 עם שישה ילדים ואחרי דוד נולדו עוד שניים. הוא שירת כחובש קרבי בגדוד תותחנים בסיני, עשה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת תל אביב, התנסה בעסקים שונים ושימש כיועץ כלכלי ליישובים מטעם השלטון המקומי.


אתה רואה את עצמך כבעל תפקיד בשמירה על בטחון התושבים?


"ברור. אני מנסה לקדם את עניין המיגון, הרגעת התושבים, פיתוח איכות חיים שתסייע להם להיות חזקים ברגעים שהקסאמים לא מפריעים את מנוחתם ולהיות הפה שלהם באזני ממשלת ישראל. אני גם רוצה להעביר את המסרים של ממשלת ישראל לתושבים, להיות הברומטר ששומר על מנת הלחץ ההגיונית מתוך אחריות לדימוי של הישוב ושמירה על שלמותו ושלמות תושביו. כמו כן, אני סבור שאותו ברומטר צריך ללחוץ על הממשלה למלא את תפקידה ולשמור על בטחון התושבים".


איך אתה רואה את מדיניות ראש העיר הקודם אלי מויאל, לתבוע הפסקת הירי ולהתנגד למיגון בתי התושבים?


"ברמת ההצהרה זה נשמע טוב מאוד. במבחן התוצאה, הוא אמר את זה שמונה שנים אבל הירי לא נפסק. אם הממשלה הייתה משכילה למגן את בתי התושבים, זה היה מצמצם את רמת החרדה. אני תומך בהצהרה שניתן ליישם אותן. צריך לשלב בין מיגון לבין לחץ על הממשלה להביא להפסקת הירי".

"כנסת? השתגעת?"

אחת התוכניות המשמעותיות ביותר של בוסקילה עוסקת במצב החינוך בעיר. על אף הפרסומים לפיהם חלה עליה משמעותית ביותר במספר הזכאים לתעודות בגרות למרות המצב הביטחוני הקשה, בוסקילה מודאג. יש הטוענים בפניו כי למרות הצלחות מערכת החינוך, כל מי שיכול עוזב אותה. "למדתי שאחוזים לא מבטאים לפעמים את תמצית העניין. יש נשירה ממערכת החינוך בעיר", אמר בוסקילה, "נוצרה התרחקות של ילדים כי חלק מהמערכות לא נתנו תשובות להורים, דבר שהאיץ בהם לקחת את ילדיהם ולהעביר אותם למחוזות אחרים. הייתי מעדיף לעמוד עם יותר ילדים שמסיימים בהצלחה ולא עם מעט ילדים שמגיעים להישגים גבוהים".


איך אתה הולך לעשות את זה?


"ייחודיות בתי הספר היסודיים נפגמה. משרד החינוך, בצעד שאינו מלווה במחשבה גדולה, בחר לבטל בחינות מיון לבתי הספר למדעים. אני מתכוון לתבוע מהמשרד להחזיר אותן. בנינו לפני 16 שנה את בתי הספר למדעים. הם יצרו הישגים מסוג חדש והרימו את הרמה של בתי הספר האחרים, שהיה להם רף לשאוף אליו".

בנוסף, טוען בוסקילה כי הוא פועל לאחד את מערכת החינוך של שדרות עם זאת של שער הנגב "מרבית 'הנשירה' של ילדי שדרות, הולכת לשער הנגב. אנחנו מנסים לאחד את המערכות באופן ייחודי, שידגיש את היתרון היחסי של כל מקום. עכשיו עובד צוות היגוי חינוכי, בו אחד החברים הוא שר החינוך לשעבר יוסי שריד וישתתפו בו אנשי אקדמיה וציבור, כדי לתת תשובות הולמות יותר לצרכים חינוכיים עכשוויים".


מה יש לך להגיד היום לממשלה?


"תושבי שדרות עשו את חלקם בהקמת המדינה ובשמירה עליה. את היותם ציוניים הם מוכיחים כל יום ועכשיו הגיע תור הממשלה להוכיח שהיא שולטת על ריבונותה של ישראל וגם על שדרות. אני סבור שהממשלה, באי עשייתה, גורמת לאויבים שלנו לזקוף ראש מתוך התחושה שאין בישראל מספיק יכולת להרתיע. אני לא מסכים עם זה. יש לצה"ל יכולת אבל הממשלה צריכה להיות יותר נחושה בהחדרת הידע הזה גם לאויבים שלנו, שצה"ל נועד לנצח".


הכנסת בראש שלך?


"השתגעת? לנהל עיר כמו שדרות זה אתגר הרבה יותר גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully