וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "פורז חייב למדינה 6 מיליון שקל"

עדי שמחוביץ

23.12.2008 / 12:01

לטענת תנועת אומ"ץ, הח"כ לשעבר לא החזיר כספים שקיבל למימון הבחירות הקודמות. פורז: "מטרת הכספים להחזיר לכנסת אנשים הגונים"

תנועת אומ"ץ עתרה הבוקר (שלישי) לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת דליה איציק, ויו"ר מפלגת חץ, חבר הכנסת לשעבר אברהם פורז, בדרישה למתן צו על תנאי שיחייב את פורז ואת תנועתו להשיב לקופת המדינה סכום של כשישה מיליון שקל שקיבלו כמימון מפלגות בבחירות לכנסת היוצאת.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד ישראלה אלימלך, טוענת אומ"ץ כי מפלגת חץ התמודדה בבחירות לכנסת ה-17 וקיבלה רק כ-10,000 קולות, ועל כן לא עברה את אחוז החסימה. התנועה פנתה לפני כשנה אל יו"ר הכנסת וביקשה לעשות שימוש בסמכותה ולתבוע מפורז ומפלגתו את החזר הכספים, אך עד כה הדבר לא נעשה.

על פי חוק מימון מפלגות, חברי הכנסת חייבים להחזיר את החוב באופן אישי כאשר הם נוטלים מימון מקופת המדינה לצרכי בחירות של מפלגה שאין בקופתה נכסים או רכוש המאפשרים החזרת המימון וכאשר סיכויי ההצלחה בבחירות של אותה מפלגה מוטלים בספק. מדו"ח מבקר המדינה מיום מלפני שנה, אשר בדק את חשבונות הסיעות והמפלגות בבחירות לכנסת ה-17, עולה כי מפלגת חץ חייבת לקופת המדינה, בגין מימון שנטלה ולא החזירה, סך של 6,188,940 שקל.

לאחר הפנייה של תנועת אומ"ץ אמר פורז כי "יתרת הכספים שנותרה בידי חץ מטרתה לאפשר חזרתם לכנסת לבחירות הקרובות של אנשים הגונים". העתירה של אומ"ץ מוגשת במסגרת פעילות התנועה להחזרתם של כספי ציבור שניתנו בשעתו על פי חוק מימון מפלגות לשורה של גופים פוליטיים, ועד כה לא הוחזר לקופת המדינה כמפורט בדוח מבקר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully