וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשרד החוץ: פאלק לא רצוי פה

ניר יהב, טלי גולדשטיין ופנחס וולף

15.12.2008 / 13:40

ריצ'רד פאלק, האחראי מטעם האו"ם על זכויות האדם של הפלסטינים בגדה וברצועה, לא הורשה להיכנס לישראל. גורמים במשרד החוץ: הוא הוגדר כפרסונה נון גרטה לפני חודשים

משבר חדש בין ישראל לאומות המאוחדות? ישראל לא אפשרה לאחראי מטעם המועצה על מצב זכויות האדם של הפלסטינים בגדה וברצועה, פרופ' ריצ'רד פאלק, להיכנס לתחומה והוא גורש מנמל התעופה בן גוריון שבלוד.

גורמים בסביבת שרת החוץ ציפי לבני הבהירו לוואלה! חדשות כי פאלק הוגדר כבר לפני חודשים כפרסונה נון גרטה משום שהוא מטפל בצורה חד צדדית בסכסוך. לדבריהם, בעבר הגיע פאלק ארצה תוך שימוש בדרכון פרטי והותר לו להיכנס לישראל. אולם הוא המשיך בהתנהלותו החד צדדית ולכן גם עכשיו הוא אישיות בלתי רצויה.

פאלק, 78, הגיע אתמול בערב עם פמלייתו לביקור רשמי בישראל, הראשון מאז שנכנס לתפקידו ב-26 במרץ 2008. פאלק הגיע לביקור במטרה לגבש דו"ח בנוגע למצב ההומניטרי בשטחים הכבושים, שאותו הוא אמור להגיש לעצרת האו"ם שתתקיים במרץ 2009.

פאלק, יהודי-אמריקאי ופרופ' למשפט בינלאומי, טען השבוע כי המצור של ישראל הפך להיות "פשע נגד האנושות" וכי יש לחקור אותו בבית הדין לפשעים בינלאומיים. פאלק אמר גם כי יש להגביר את את המאמצים על מנת שהאו"ם יבטיח את ההגנה על תושבי עזה. בעבר השווה פאלק את יחסה של ישראל לפלסטינים ליחס הנאצים ליהודים במלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully