וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר איום השביתה: נחתם הסכם עם הסגל הזוטר

נעמה טלמור

14.12.2008 / 19:18

אחרי עיכובים נחתם הסכם העסקה בין ארגוני הסגל הזוטר לוועד ראשי האוניברסיטאות. ההסכם לא כולל את הטכניון בחיפה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: איילת שולמן)

ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) חתמו הערב (ראשון) על הסכם ההעסקה החדש. בכך הוסרה כוונת הסגל הזוטר להשבית את הלימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה החל ממחר. עם זאת, ההסכם לא כולל את הטכניון בחיפה.

החתימה בין האוניברסיטאות לחברי הסגל הזוטר היתה אמורה להתבצע כבר ביום רביעי שעבר, אולם ברגע האחרון הודיע הטכניון בחיפה שהוא לא מעוניין בהסכם הקיבוצי המשותף לכלל המוסדות.

בעניין המשבר בטכניון, אמרה הערב שרת החינוך יולי תמיר לוואלה! חדשות כי "זו פשוט שערורייה שהטכניון עיכב את ההסכם. הטכניון עלול ליצור מערכת קשיים בכל מערכת ההשכלה הגבוהה, יש לסיים את העניין הזה ומהר. ההתנהלות הזו היא מאוד לא ראויה כי הייתה החלטה של הסגל הזוטר, ישנה החלטה של ועד ראשי האוניברסיטאות, לא ייתכן דבר כזה".

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' מנחם מגידור, אמר כי הוא שמח על ההסכם שנחתם. לדבריו, "הגענו להסדר טוב המסדיר את תנאי העסקתם של חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות". יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר שיאון קורן, ביקש "לציין במיוחד את תרומתה של שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, שפעלה למען קידומו של הסכם זה ולהסדרת תנאי העסקה ראויים לחברי הסגל הזוטר ולמורים מן החוץ".

ההסכם, שאיגד לראשונה את כל ארגוני הסגל הזוטר תחת קורת גג אחת, אמור להקנות בין השאר זכויות אקדמיות וסוציאליות למורים מן החוץ וכן לתלמידי התארים הראשונים והשניים המועסקים באוניברסיטאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully