וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער ניצח בפריימריז, פייגלין במקום ה-19

9.12.2008 / 2:50

הליכוד הציג הלילה את הנבחרת הרשמית: בנימין נתניהו בראש ואחריו ח"כ גדעון סער, ח"כ ארדן, ח"כ ריבלין ובני בגין סוגר את החמישיה. האישה הראשונה של הליכוד היא לאה נס. המפסידים הגדולים: שלום ולבנת. המנצח הגדול: פייגלין ואנשיו

מפלגת הליכוד הציגה הלילה (שלישי) את רשימתה לכנסת, חלק מהכוכבים של נתניהו הצליחו להתברג לרשימה אך רובם נדחקו על ידי חברי הכנסת הוותיקים, ומומלציו של משה פייגלין.

במקום הראשון בפריימריז במפלגה זכה יו"ר הסיעה ח"כ גדעון סער, והוא יוצב במקום השני אחרי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו. במקום השלישי ברשימה נמצא ח"כ גלעד ארדן, במקום הרביעי ח"כ ראובן ריבלין וסוגר את החמישיה הפותחת בני בגין. האישה הראשונה של הליכוד היא לאה נס והיא נמצאת במקום העשירי. שלוש נשים נוספות נמצאות ברשימה עד המקום העשרים - לימור לבנת במקום ה-13, ציפי חוטובלי במקום ה-18 וגילה גמליאל במקום ה-19. משה פייגלין הצליח להגיע למקום ריאלי ברשימה - המקום ה-20. לבנת, יחד עם סילבן שלום שדורג במקום השביעי, סיימו את הערב מאוכזבים עקב הנסיגה במעמדם.

הרשימה של מפלגת הליכוד

נתניהו עלה הלילה לבמה בגני התערוכה והתקבל בקריאות נלהבות. יו"ר הליכוד אמר כי "מתפקדי הליכוד הלכו היום למרות הקשיים להצביע כי הם יודעים איזה אתגרים כבירים מדינת ישראל עומדת בפניהם. המשבר הכלכלי העולמי שמאיים על מקומות העבודה, האיומים הביטחוניים בדרום ובצפון, והמשבר המדיני של דשדוש וחוסר כיוון. אנחנו מתכוונים לתת מענה לכל אחד מהנושאים האלה וגם לאחרים. נשקם את הביטחון, נחזק את הכלכלה ונמשיך בתהליך מדיני אחראי".

נתניהו התייחס לרשימת הליכוד ואמר כי "יש ברשימה שילוב של צעירים וותיקים, נשים, גברים, עולים חדשים גם ממדינות חבר העמים לשעבר וגם מאתיופיה, זו רשימה שמייצגת את עם ישראל, את כל חלקי העם ואני חושב שהיא מקפלת בתוכה הרבה כישרון, הרבה ניסיון והרבה מנהיגות".

פייגלין אמר הלילה בגני התערוכה בעקבות פרסום התוצאות כי "ראינו שהליכוד פתח את ידיו ואמר לאנשי המחנה הלאומי הרחב, בואו והצטרפו לליכוד. אם אחרי כזה מבול של מתקפות, שטיפת מוח והשמצות, הליכודניקים הצביעו פייגלין במספרים גדולים, הגיע הזמן שכל אנשי המחנה יתפקדו לליכוד".

במפלגת קדימה גם כן מיהרו להגיב על הרשימה של הליכוד, "החל מהלילה לא ניתן יותר לטשטש. שוב הוכח שהליכוד שבוי בידי הימין הקיצוני אשר במשותף עם ביבי מנסה להגיע לשלטון ולממש את מדיניותו הקיצונית".

הרשימה הנבחרת

1. בנימין נתניהו
2. גדעון סער
3. גלעד ארדן
4. רובי ריבלין
5. בני בגין
6. משה כחלון
7. סילבן שלום
8. בוגי יעלון
9. יובל שטייניץ
10. לאה נס
11. ישראל כץ
12. יולי אדלשטיין
13. לימור לבנת
14. חיים כץ
15. יוסי פלד
16. מיקי איתן
17. דן מרידור
18. ציפי חוטובלי
19. גילה גמליאל
20. משה פייגלין
21. זאב אלקין (נציג עולים)
22. יריב לוין (שפלה)
23. ציון פיניאן (גליל ועמקים)
24. דני דנון (מישור החוף)
25. איוב קרא (לא יהודים)
26. כרמל שאמה (דן)
27. אופיר אקוניס (תל אביב)
28. אללי אדמסו (נציג עולים)
29. יצחק דנינו (נגב)
30. דוד אבן-צור (חיפה)
31. קטי שטרית (ירושלים)
32. מירי רגב (נשים)
33. שגיב אסולין (צעירים)
34. בועז העצני (יש"ע)
35. גיא יפרח (מועצות אזוריות)
36. מיכאל רצון
37. אהוד יתום
38. אסף חפץ
39. יחיאל לייטר
40. קרן ברק
41. דניאל בנלולו
42. עוזי דיין

גם בליכוד נתקלו בקשיי מחשבים

הרכבת הרשימה מתבססת על ההנחה שכתוצאה מכך שב- 20 המקומות הראשונים נכנסו ארבע נשים (לאה נס, לימור לבנת, ציפי חוטובלי וגילה גמליאל), השריונים של הנשים במקומות 20,24,29 יתבטלו. במידה שמקומות 24 ו- 29 יישארו עם השריון, יהיה שינוי קטן ברשימה, כאשר מירי רגב וקרן ברק ישובצו במקומות אלו ויתר הרשימה תזוז מקום אחורה. בשעות הלילה התכנסה וועדת הבחירות של הליכוד כדי לדון בשאלה זו.

הפריימריז של הליכוד הסתיימו הלילה (שלישי) בשעה אחת, מספר קלפיות קטן עדיין היה פתוח במשך כשעה נוספת בשל עיכובים בהצבעות ובשעה שתיים נסגרו כל הקלפיות והתברר כי אחוז המצביעים בפריימריז עמד על 49.1%, שהם 48,540 מתפקדים.

יום הפריימריז היה עמוס בדרמות. הוא התחיל משיבושים בהצבעה בירושלים, בבית שמש ובמבשרת ציון בעקבות נפילת קו תקשורת של בזק. הקלפיות בשדרות נפתחו לאחר שיבושים באיחור של שעתיים. לאורך היום נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד. בשעות הערב התחיל להצטבר תור ארוך של מצביעים בעיקר במוקדי ההצבעה בבנייני האומה בירושלים ובגני התערוכה בתל אביב. בעקבות העיכובים החליטה וועדת הבחירות להאריך את ההצבעה מהשעה 23:00 לשעה 1:00. בשלב מסויים אף נשקלה האפשרות להמשיך את ההצבעה גם מחר בבוקר, אך אפשרות זו נפסלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully