וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה רוזנבלום: הליכוד מפלה אותי

נעמה טלמור ופנחס וולף

1.12.2008 / 16:16

אשת העסקים שמנסה להשתלב במקום ריאלי ברשימת הליכוד בכנסת, טוענת כי תקנון התנועה מפלה אותה. נתניהו התבקש להתערב

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

חברת הכנסת לשעבר ואשת העסקים פנינה רוזנבלום, הגישה בצהרים (שני) עתירה לבית הדין של תנועת הליכוד, בה היא טוענת בין השאר כי הופלתה מאחר והיא אישה. רוזנבלום שכיהנה בעבר כחברת כנסת במשך שבועיים בלבד, טוענת בעתירה כי ועדת הבחירות של הליכוד מאפשרת לחבר כנסת לשעבר להתמודד ברשימת המחוזות וזאת בניגוד לתקנון התנועה.

על פי תקנון הליכוד, חברי כנסת מכהנים וחברי כנסת לשעבר, יכולים להתמודד רק במסגרת הרשימה הארצית. עם זאת, ועדת הבחירות איפשרה לדודו מור שכיהן כחבר כנסת במשך חודש אחד בלבד, להתמודד על מקום במחוזות ואילו רוזנבלום שכיהנה כחברת כנסת במשך שבועיים בלבד, חויבה להתמודד ברשימה הארצית.

בפריימריז של הליכוד לכנסת שוריינו חמישה מקומות לנשים (10, 20, 24, 29 ו-34), אך בעתירה טוענת רוזנבלום כי בגלל תקנון התנועה, היא לא יכולה להתמודד על שלושת המקומות היותר ריאליים לבחירתה. עוד טוענת רוזנבלום כי ועדת הבחירות לא החשיבה את מור כחבר כנסת לשעבר.

רוזנבלום שהגיעה היום למצודת זאב, כתבה בנושא ליו"ר התנועה בנימין נתניהו: "אינני מפנה אצבע מאשימה כלפיך, אני בטוחה שאתה לא מודע לכך ולא אתה זה שנתת יד למהלך הזה, אך כיו"ר התנועה אתה אחראי למה שקורה תחתית ואני קוראת לך להתערב בתהליך הלא דמוקרטי שנקלעתי אליו". רוזנבלום טענה שוועדת הבחירות של הליכוד נתנה יד לחוסר שוויון ושהיא הונעה מאינטרסים פוליטיים.

רוזנבלום הוסיפה כי "יש כאלו המנצלים את מעמדם בוועדה על מנת לקדם מועמדים מטעמם. מבחינתי העניין החל ביום בו חסמו אותי מלעלות לבמה במרכז הליכוד. אני מנהלת מאבק של אישה למען נשים ומאבקי זה ישרת את כל הנשים בליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully