וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה אלדד בשירות שלום עכשיו

1.12.2008 / 11:53

הח"כ שלרוב מייצג את עמדות הימין נרתם לטובת קמפיין הפריימריז של יריב אופנהיימר שנאבק על מקום ריאלי ברשימת העבודה

יו"ר "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר ינסה להשתלב מחר (שלישי) במקום ריאלי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. על מנת לקדם את מועמדותו, השתמש אופנהיימר במפתיע דווקא בחבר הכנסת אריה אלדד (התקווה) שמייצג השקפת עולם הפוכה. אופנהיימר העלה לאתר קבצי הוידיאו "יוטיוב" סרטון פרובוקטיבי שבו נראה חבר הכנסת אלדד מבקש ממתפקדי מפלגת העבודה לבחור בו בפריימריז.

"אם אתם ממש מתעקשים להצביע עבור מפלגת העבודה, עדיף שתצביעו עבור יריב אופנהיימר", אמר אלדד בסרטון. "אם כבר שמאל, שיהיה כמו שצריך. אני מעדיף יריבים אידיאולוגים ולא אופורטוניסטים". אופנהיימר הסביר כי "הסרטון לא עלה שקל. בסך הכל מתנדב צילם את אלדד והעלנו את זה לרשת. היה אדם אחד שלא אהב את הרעיון כי הוא חשב שלאלדד יש עמדות גזעניות, אבל יש הרבה חיוב בדברים".

אופנהיימר הוסיף כי "הסרטון מדגיש שמדובר בהתמודדות אידיאולוגית ולא סתם גחמה פוליטית. יש לו עמדות מאוד קשות, אבל בסך הכל יש כאן מסר חשוב שאומר שעדיף לבחור אנשים בעלי אידיאולוגיה. הסרט של אריה אלדד היה בחינם והצלחתי. זה מצריך הרבה יותר יצירתיות וכישרון וברגע ששמת משהו טוב, המדיה תדע לתת לך את הקרדיט".

ח"כ אלדד מסר בתגובה כי "לו אני במקום יריב אופנהיימר, לא הייתי מבקש המלצה מאריה אלדד כשם שאני לא הייתי רוצה המלצה מיוסי שריד במערכת הבחירות. עם זאת, נכון לומר שבכל מקרה אעדיף בכנסת אידיאליסטים ולא סמרטוטים".

לא זונחים את אמצעי הקמפיין המסורתיים

יותר ויותר מועמדים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ממשיכים להשתמש באמצעות רשת האינטרנט בקמפיינים שחוסכים עלויות ניכרות. יובל צלנר, צעיר בן 30 שמתמודד על מקום ברשימת קדימה לכנסת, הפנה את מרצו לקמפיין אינטרנטי דרך ה"פייסבוק".

לדברי צלנר "השימוש באינטרנט הוא כפול. הראשון הוא חיסכון בעלויות, אין לי יכולת לצאת בקמפיין אגרסיבי ושימוש ב'פייסבוק' מוזיל את ההוצאות. בנוסף לכך, יש גם את עניין המומנטום. מערכת הבחירות בארצות הברית הסתיימה וזה לא סוד שאובמה הוצג שם גם כמותג בתחום האסטרטגיה. דרך האינטרנט פניתי לאנשים במטרה לאסוף שקל לשקל, זוהי יכולת ממוקדת להגיע לקהל היעד שלך. דרך העבודה באינטרנט גייסתי גם מתנדבים ליום הבחירות, אפילו אנשים שאני לא מכיר".

סמנכ"ל ההסברה לשעבר של הליכוד, אופיר אקוניס, שמתמודד במחוז תל אביב לרשימת המפלגה לכנסת, אומר כי אי אפשר לזנוח את אמצעי הקמפיין המסורתיים כמו שליחת ניירות עמדה, חוגי בית וישיבות בבתי קפה.

לדברי אקוניס, "האינטרנט הוא כלי נוסף, אצל צעירים זה מועדף על כלי תקשורת אחרים ואצל מבוגרים זה גם וגם. אין תחליף לפגישות אישיות, כנסים והופעות בתקשורת. לא ויתרתי על משלוח דואר או על מנשר אחד, מכיוון שעדיין יש לעבודה 'מסורתית' מקום. בליכוד, המגע האישי ולחיצת היד, עדיין מאוד חזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully