וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכתם כסף באזור? ייתכן שהונו אתכם

נתיב נחמני

30.11.2008 / 15:21

המשטרה עצרה שני אזרחים רומנים בחשד שהתקינו מצלמות בכספומטים ביישוב ודרכן השיגו את פרטי כרטיסי האשראי

שני אזרחים רומנים נעצרו אתמול (שבת) בחשד שניסו לזייף כרטיסי אשראי לאחר שהתקינו מכשור מיוחד על מכשירי כספומט ביישוב אזור. באמצעות המכשור השיגו השניים את פרטי הכרטיסים ואף את הקוד הסודי שהקיש בעל הכרטיס בכספומט. היום הם יובאו לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצרם.

"השיטה בה פעלו החשודים היא מתוחכמת מאוד, אך מוכרת וניתן לזהות אותה בקלות יחסית", אמרו במשטרה. לפי החשד, השניים נהגו להכין מבעוד מועד לוח מתכת המותאם למידות הכספומט. מאחורי הלוח, אותו הם היו מחברים לחלקו העליון של הכספומט, הם היו מתקינים מצלמה וקודחים חור זעיר, דרכו עדשת המצלמה היתה מתעדת את לוח המקשים של המכשיר. בנוסף, על החריץ בו נכנס כרטיס האשראי, התקינו החשודים סורק מגנטי זעיר שהעתיק את נתוני הכרטיס - "את זה קשה מאוד לראות", אמר לוואלה! חדשות רב פקד מתן גלט, ראש צוות החקירה במפלג ההונאה.

"אפשר להמנע מליפול להונאה הזאת באמצעות מבט קל על המכשיר", אמר רב פקד גלט, "צריך לנסות ולראות האם יש איזשהו חור בדופן העליונה של הכספומט. אם יש כזה חור, אפילו בקוטר של מילימטרים בודדים, זאת יכולה להיות המצלמה". לפני כחמישה חודשים נעצרו חמישה אזרחים רומנים בחשד שמשכו ממכשירי כספומט עשרות אלפי שקלים באמצעות כרטיסי אשראי אירופים מזוייפים. כרטיסי האשראי האירופים מצויידים בשבב, המאפשרים למכשירי כספומט לזהות כרטיס מזוייף. על פי כתב האישום שהוגש נגדם, החמישה הגיעו לארץ עם הכרטיסים המזוייפים, כיוון שבישראל טכנולוגיית קריאת השבב אינה קיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully