וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים עתרו לבג"ץ: לפנות את עמונה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2008 / 11:39

עשרה פלסטינים עתרו לבג"ץ באמצעות ארגון "יש דין", בדרישה להשיב להם את אדמותיהם ולפנות את המאחז הבלתי חוקי

עשרה פלסטינים הגישו עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לפנות את המאחז הבלתי חוקי עמונה, אשר בנוי לטענתם על קרקעותיהם הפרטיות. בעתירה, שהוגשה בין היתר נגד שר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז, דורשים העותרים לפנות את המאחז ולהסיר את הגידור המקיף חלקים ממנו המונע מפלסטינים גישה לאדמותיהם. העתירה הוגשה באמצעות ארגון זכויות האדם "יש דין".

בשנת 2006 התרחש בעמונה הליך חד פעמי של מימוש צווי הריסה, שהוצאו כנגד תשעה מבני קבע שנבנו במאחז, אולם תושבי המאחז המשיכו להתגורר בו ואף להציב במקום מבנים חדשים.

בעתירה נכתב כי מדובר ב"פלישה חצופה הנמשכת זה למעלה מעשור ללא כל תגובה אכיפתית אפקטיבית של הרשויות האמונות על שלטון החוק באזור זה, וזאת למרות שהכול מסכימים כי הפלישה נעשית על אדמותיהם הפרטיות של העותרים ותושבים מוגנים רבים אחרים". העותרים מבקשים עוד לחייב את הרשויות לאכוף את דיני התכנון והבנייה כנגד הבנייה הלא חוקית המתקיימת במקום, וכנגד הפלישה המתמשכת לאדמות העותרים.

"עמונה, בדומה למאחזים ולהתנחלויות רבות בגדה המערבית שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית, מהווה דוגמא לנישולם של פלסטינים מאדמות שבבעלותם. כך במהלך השנים התרחבו ונגזלו עשרות אלפי דונמים של קרקע פרטית", אומר דרור אטקס, מרכז פרוייקט אדמות ב'יש דין'. "הנורמה היא שהמדינה אינה מעוניינת לאכוף את חוקיה על מפירי החוק ולהשיב את האדמות לבעליהן החוקיים, אלא אם אלו פונים, בלית ברירה, לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully