וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה עריק?

טלי גולדשטין

14.11.2008 / 3:40

השירות החשאי האמריקאי מעניק שמות קוד לכל הנשיאים ובעלי התפקידים רמי הדרג בממשל כדי לזהותם ביתר קלות בקשר

שמות הצופן בהן ישתמש השירות החשאי האמריקאי בעבור הנשיא הנבחר ברק אובמה ומשפחתו, פורסמו. לפי דיווח רשת BBC, ברק אובמה קיבל את הכינוי Renegade (בעברית "עריק"), אשתו מישל זכתה לכינוי "רנסאנס" ובנותיהם נקראות "רוזבאד" (ניצת הורד) ו"רדיאנס" (זוהר). הכינוי לו זכה הנשיא בוש היוצא היה Trailblazer (מפלס דרך) ולורה אשתו כונתה "טמפו". השמות נבחרו כך שיהיה קל להגותם ולהבינם כשסוכני השירות החשאי משוחחים בקשר.

רשימת השמות המתחילים באות R נבחרה על ידי חטיבה של הצבא שנקראת "סוכנות התקשורת של הבית הלבן". כשאל גור הפך לסגן הנשיא ב-1993, זכתה בתו קרנה בת ה-19 לכינוי משעשע. "אמרו לי שהשם חייב להתחיל באות S. כששמעתי שקוראים לי בקשר 'Smurfette' (דרדרסית) התכווצתי במקומי מבושה", כתבה קרנה גור ב-1997.

אל גור נהג לומר לאנשים כי שם הקוד שלו הוא "אל גור" בגלל שהוא כה משעמם. עם זאת, העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי שמו של גור בקשר היה "סאנדנס". סגן הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נקרא מעתה "קלטי".

הנשיא היוצא ומשפחתו ישמרו על שמות הקוד שלהם גם אחרי שהכהונה תסתיים, מאחר שהשירות החשאי ממשיך לשמור עליהם. לשמות הקוד אין קשר לביטחון אלא יותא לנוחות של הדיבור בקשר בעבור הסוכנים הלוחשים לתוך המיקרופונים שעל שרווליהם.

ג'ון מקיין, הסנאטור מאריזונה שהובס בבחירות לארה"ב בשבוע שעבר, מכונה "פיניקס" בעוד אשתו סינדי קרויה "פרסול" (שמשיה). בעבור שרה פיילין, שותפתו למרוץ של מקיין ומושלת אלסקה, נבחר השם "דנאלי" – שמו של הפארק הלאומי הנמצא באלסקה ופרוייקט צינור הגז הטבעי העובר בו. בעלה טוד, העובד בתעשיית הנפט, מכונה "דרילר" (קודח).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully