וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בארה"ב: הפאדיחות הגדולות

טלי גולדשטין

5.11.2008 / 2:13

המועמדים לנשיאות היו רוצים שנראה בהתמודדות השנה מאבק רציני, אך דווקא התקריות הנאצלות פחות יחרטו לנצח בזיכרון של המרוץ לבית הלבן

כשהנאומים המרגשים, העימותים המתלהמים והקמפיינים המפרכים של הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2008 כבר יישכחו, דווקא מספר תקריות נאצלות פחות יחרטו לנצח בזיכרון של המירוץ אל הבית הלבן. המועמדים היו רוצים שנביט לאחור ונראה בהתמודדות שלהם מאבק מכובד ששילב חוכמה, מדיניות, ערכים וסוגיות מהותיות, אך האמת היא שסביר יותר שהציבור יזכור את הרגעים המביכים והמצחיקים שלהם ועם צוות שחקנים, שכולל את ג'ון מקיין, ברק אובמה, ג'ו ביידן, שרה פיילין ובני הזוג קלינטון, לא חסרו רגעים כאלו. רשת CNN אספה כמה מהרגעים הטובים:

1. משחק הדמעות: במהלך הפריימריז הדמוקרטיים בניו המפשייר בינואר, מיררה הסנאטורית הילרי קלינטון בבכי במהלך שיחה עם מצביעים. גילוי מפתיע של הצד האנושי באישיות שלה עזר לה לזכות בתמיכה גדולה יותר בקרב ציבור הנשים.

2. אסון הכומר: ברק אובמה הוכיח שוב שדת ופוליטיקה הן כמו שמן ומים. הסנאטור השחור נאלץ להרחיק עצמו מהכומר לשעבר ומורו הרוחני ג'רמיה רייט לאחר שהתקשורת חשפה שורה של נאומים מתלהמים, במהלכם מתח רייט ביקורת על הילרי קלינטון המאשימה אותה בגזענות. לגבי אירועי ה-11 בספטמבר, אמר רייט שארה"ב הביאה על עצמה את מתקפת הטרור.

3. נטול רסן: ג'ו ביידן, שותפו למרוץ של אובמה הידוע במזגו הסוער ואישיותו המוחצנת, הצליח לומר את המילה האחרונה במהלך העימות מול שרה פיילין והצדיק את תדמיתו כפוליטיקאי בעל לשון משולחת רסן שאינו יודע מתי לשתוק. כשנשאל האם הוא מסוגל לשתוק מספיק זמן כדי להוכיח לבוחריו במדינה שיש לו את יכולת הריסון העצמית הנדרשת על מנת להתנהל כיאות בבמה העולמית, ענה ביידן המתחכם בסרקסטיות "כן" ולא יסף.

4. סוגיית החזיר: אובמה סיפק כותרות לעיתונים כשבתגובה לבחירת פיילין לשותפתו למרוץ של מקיין אמר שהמדיניות של מקיין דומה ל"מריחת אודם של שפתי חזיר". המועמד הדמוקרטי סירב להתנצל על תגובתו "שונאת הנשים", לטענת קמפיין מקיין, לאמירתה של פיילין כי היא כמו כלב פיטבול עם אודם.

5. טוראית בנג'ימין: הילרי קלינטון הציתה את הקמפיין שלה באש כשתיארה דרמה שלא התרחשה מעולם בעת ביקורה בבוסניה, 12 שנים קודם לכן. "אני זוכרת שנחתתי כשמסביב אש צלפים", אמרה אז קלינטון. לאחר מכן, בעקבות חשיפת סרטון וידאו שהראה כי לא צלפים ולא יער, הודתה קלינטון כי זו היתה פליטת פה מביכה.

6. האזרח הפשוט ג'ו: ג'ו השרברב – אזרח רגיל המודאג ממצב העסק שלו לאור המשבר הכלכלי - הפך לכוכב קמפיין מקיין באחרונה לאחר שנדחף לאור הזרקורים בתור סמל לאכפתיות של הרפובליקנים מהמעמד הבינוני. למרות שהוא אינו שרברב מורשה ושמו אפילו לא ג'ו, הוא הצליח להפוך לשם דבר בזכות הבחירות.

7. המשבר הכלכלי: אף אחד מהמועמדים אינו רואה נסתרות, אך מקיין סיגל לעצמו סגולות נבואה כשאמר ש"נתוני היסוד של הכלכלה האמריקאית חזקים" עם פריצת המשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה המדינה מאז השפל הגדול.

8. חוכמת פיילין: בצדק או שלא, שרה פיילין היוותה מקור בלתי נלאה של כותרות משעשעות לתקשורת, ששפכו אור לא מחמיא במיוחד על המחנה הרפובליקני. בהתחלה היא טענה כי היא יכולה לראות את רוסיה מביתה שבאלסקה, לאחר מכן ספגה ביקורת על מלתחתה היקרה, פיילין לא הצליחה לענות על השאלות הקשות שנשאלה במהלך הראיון ברשת CBS עם קייטי קוריק וכמובן, שיא האירוניה: בריסטול, בתה בת העשרה הלא נשואה של פיילין, שהתגלתה כנושאת ברחמה תינוק.

9. ברק סופרסטאר: תמיכה של סלבריטאים כבודה במקומה מונח, אך תשדיר הבחירות של מחנה מקיין שהישווה את ברק אובמה לכוכב פופ ברמה של בריטני ספירס ופריס הילטון נתפס כצעד מרחיק לכת בעיני חלק מהציבור ובעיני הילטון עצמה. היורשת הצעירה החליטה לפצוח במערכת בחירות משלה כשהיא עומדת בראשה. "היי אמריקה, אני פריס הילטון ואני גם סלבריטאית. ההבדל היחיד שאני לא זקנה ואיני מבטיחה שינוי כמו הבחור ההוא. אני פשוט לוהטת!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully