וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שמעון פוטר ממכבי ת"א, נמני ובלבול יאמנו

2.11.2008 / 18:34

שמונה מחזורים לאחר תחילת העונה, החליט אלכס שניידר לסיים את ההתקשרות עם המאמן. אבי נמני ישמש מנג’ר, מרקו בלבול המאמן. בושינסקי השווה את נמני לגווארדיולה. נמני: "יש לי יותר מה להפסיד"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

יממה לאחר הפסדה של מכבי תל אביב לעירוני קרית שמונה (1:0), החליטה הנהלת מכבי להיפרד ולסיים את התקשרותה עם המאמן רן בן שמעון. המאמן קיבל את הודעת הפיטורים היום (ראשון) בצהריים מהיו"ר אביב בושינסקי והמנכ"ל עוזי שעיה, בהחלטתו של הבעלים אלכס שניידר. מי שמונה במקומו של בן שמעון למאמן הוא עוזרו, מרקו בלבול, כשהמנהל הספורטיבי אבי נמני יהפוך לסמכות העיקרית ומונה למנג'ר, ויחבור בכך לבלבול בצד המקצועי.

בן שמעון, שעשה עונה מצוינת אשתקד בקרית שמונה, מונה בקיץ למאמן הצהובים. אלכס שניידר, הבעלים החדש של המועדון, ביחד עם הנהלת הקבוצה שמנתה את המנהל הספורטיבי אבי נמני, היו"ר אביב בושינסקי והמנכ"ל עוזי שעיה, החליטו לתת את המפתחות של הקבוצה החדשה שהתגבשה בקרית שלום בידיו של בן שמעון.

בן שמעון בנה את סגל הקבוצה, זכה לתקציב גדול ונדיב והביא שחקנים רבים, ביניהם את מאור בוזגלו ואיליה יבוריאן, וכן את גיז'רמו ישראלביץ', דולי ג'ונסון ועוד. מכבי פתחה את העונה עם ניצחון דחוק על בני יהודה (1:2), אבל ההמשך היה הרבה יותר עגום. במחזור החמישי הגיע ההפסד הראשון של הקבוצה, 1:0 למכבי נתניה, ומאז מצבם של הצהובים רק הידרדר. בתווך הגיעו תיקו עם הכח עמידר רמת גן והפסד למכבי חיפה, כשאמש, כאמור, נחלה הקבוצה הפסד שלישי בארבעה משחקים לקבוצתו הקודמת של בן שמעון בבלומפילד. בסך הכל צבר בן שמעון תשע נקודות בשמונה מחזורים, עם שני ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים.

אוהדי הקבוצה, שלא אהבו (בלשון המעטה) את היכולת שהציגה הקבוצה מתחילת העונה, קראו למאמן להתפטר כמעט מדי שבוע, כשאמש קריאות הפיטורים והקללות רק התעצמו וגברו. אמש לאחר ההפסד את אוטובוס הקבוצה ליוו ניידות משטרה עד מתחם האימונים בקרית שלום. הלחץ הכריע את השחקנים והמאמן, כשהלילה (בין שבת לראשון) החליטה ההנהלה לזעזע את המערכת על ידי פיטוריו של המאמן. רן בן שמעון הוא המאמן הראשון שמפוטר העונה בליגת העל.

נמני: "יש לי יותר מה להפסיד מאשר להרוויח"

מכבי כינסה היום מסיבת עיתונאים כדי להודיע רשמית על פיטוריו של רן בן שמעון, ועל מינוי הצמד אבי נמני את מרקו בלבול. מי שהתייצבו מול המצלמות היו היו"ר בושינסקי וכן נמני, שכאמור, הפך ממנהל ספורטיבי למנג'ר.

"עשינו את המעשה כדי להחזיר את הסיכוי של הקבוצה לזכות באליפות", אמר היו"ר בושינסקי. "לא רצינו לחכות עם המהלך. היו לנו ציפיות גדולות יותר בתחילת העונה. גם לשניידר היו ציפיות. זה לא סוד שיש לנו את התקציב השני בליגת העל. קצב מכירת המנויים הוכיח זאת".

בושינסקי סיפר כי "רן בן שמעון קיבל את הודעת הפיטורים בצורה הכי מכובדת שיכולה להיות, ללא שום תירוצים וטיעונים. הוא קיבל את זה כמו גבר. רן הוא מקצוען, איש ראוי, וזה דבר שקורה. גם מבחינתו אני חושב שזה טוב שזה קרה עכשיו".

"רן אמר 'כי מי שנכנס לתוך המועדון מבין שיש כמה בעיות שנבעו מכל מיני נושאים שנמשכו מספר שנים ואי אפשר בתוך לילה אחד להפוך את הקערה על פיה'. בזה הוא צדק".

על מינויו של אבי נמני למנג'ר הקבוצה אמר בושינסקי: "הלכנו על אדם שמכיר את המועדון על בוריו ממחלקות הילדים ועד הבוגרים, שחקן שהגיע להישגים רבים עם הקבוצה. אי אפשר לומר שהוא לא יכול להביא שינוי. לא המצאנו את הכדור, הלוואי שנוכל להגיע למצב שבו נמצא פפ גווארדיולה בברצלונה. יש לשניהם קורות חיים דומים".

נמני עצמו סירב להרבות במילים ואמר בקצרה: "לא הסתכלתי על טובתי האישית, כי יש לי הרבה יותר מה להפסיד מאשר להרוויח. כעת אנחנו צריכים להתרכז בדיבורים ולא במעשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מכבי ת"א, תשעה מאמנים ב-13 שנה

מאז עזיבתו של דרור קשטן בתום עונת 1995/6 עמדו על הקווים של מכבי תל אביב שמונה מאמנים, שאחד מהם, ניר לוין, ערך בה שתי קדנציות.

אברהם גרנט קיבל את המושכות לאחר עונת הדאבל ב-1995/6 ונשאר בקבוצה עד סיום עונת 1999/2000. בתקופה זו זכתה הקבוצה רק בגביע הטוטו. אחרי גרנט חתם בקבוצה שלמה שרף, אבל מאמן נבחרת ישראל לשעבר החזיק בתפקיד שני מחזורים בלבד ובעקבות סכסוך מתוקשר עם אבי נמני עזב את הקבוצה. ניר לוין הגיע מצפרירים חולון כדי להחליפו ואימן את הקבוצה בשתי העונות הבאות, בהן הוליך אותה לזכייה בשני גביעים רצופים.

לפני עונת 2002/3 מונה שחקן העבר של הקבוצה, ניר קלינגר, למאמן. אותה עונה הייתה סוערת במיוחד בעקבות סכסוך בין המאמן לבין אבי נמני, אבל הקבוצה זכתה באליפות. בעונת 2004/5 עלתה הקבוצה לליגת האלופות וזכתה בגביע נוסף. קלינגר פתח את עונתו הרביעית בקבוצה, שציינה אז 100 שנים לייסודה וביצעה מסע רכש עתיר כוכבים שהפך אותה למועמדת בכירה לזכייה באליפות. למרות זאת, הקבוצה דשדשה וקלינגר התפטר עוד לפני אמצע העונה.

במקום שחקן העבר נחת על הקווים טון קאנן ההולנדי, שזמן קצר לפני כן סיים את עבודתו כמאמן בית"ר ירושלים. גם המאמן החדש לא הצליח להוביל את מכבי לתקופה טובה יותר ואחת מהתוצאות הזכורות ביותר מתקופתו היא תבוסת 4:0 להפועל עכו בגביע.

קאנן עזב בקיץ ובמקומו מונה אלי כהן. בסיומה של עונת 2006/7 סיימה הקבוצה במקום השלישי והעפילה לגביע אופ"א. למרות זאת, המאמן הוותיק לא נשאר עוד זמן רב בקבוצה ובתחילת ספטמבר 2007 הוא פוטר לאחר שהקבוצה הודחה מגביע אופ"א על ידי ארצ'יספור הטורקית והפסידה למכבי פתח תקוה במחזור השני בליגה. עוזרו של כהן, ויקי פרץ, עמד על הקווים במשחק הגומלין בטורקיה ולאחר מכן הוחלף על ידי ניר לוין, שהגיע לקדנציה שנייה במועדון.

בדצמבר 2007 נמכר המועדון לאיש העסקים אלכסנדר שניידר ובמהלך חציה השני של העונה שעברה החלו לצוץ שמועות סביב רצונה של ההנהלה החדשה לראות את מאמן עירוני קרית שמונה, רן בן שמעון, מגיע לקבוצה. ב-2 ביוני חתם המאמן על חוזה והיום נפרד מהקבוצה, בדיוק ארבעה חודשים אחרי החתימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully