וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הגיעו להלווית האב החשוד ברצח משפחתו

נתיב נחמני, נעמה טלמור ויוסי מדריסוביץ'

24.10.2008 / 10:40

פקד מייקל פישר, החשוד ברצח רעייתו ושני ילדיו, נקבר בנפרד מבני משפחתו בבית העלמין ברעננה. רעייתו ושני ילדיו מובאים למנוחות

מערכת וואלה!

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

.

מאות בני אדם, בהם קציני משטרה רבים, ליוו הבוקר (שישי) את פקד מייקל פישר, החשוד ברצח אשתו וילדיו, בדרכו האחרונה. פישר נקבר בנפרד מבני משפחתו בית העלמין החדש ברעננה. הרעיה הילה פישר (30) ושני הילדים - יובל בן שלוש וירדן בת חודשיים - מובאים למנוחות בבית העלמין בהוד השרון. פישר, קצינת משטרה, תיקבר בטקס משטרתי.

לפי החשד, האב, קצין משטרה בדרגת פקד המשרת ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, ירה למוות באשתו ובשני ילדיו והתאבד. אם המשפחה, הילה פישר, שימשה גם היא כקצינה בדרגת מפקחת במרחב שרון. אביה של הילה, ניצב בדימוס יהודה בכר, שירת בעבר כמפקד מחוז המרכז במשטרה.

"לפני הרצח שמעתי כל הזמן קולות מהבית, סוג של קולות עם טריקת דלת", כך סיפרה שכנה המתגוררת סמוך לדירתם של בני הזוג. לדבריה, "מיד אחר כך נכנסתי פנימה כי לא היה לי נעים להקשיב. יותר מזה אני לא יודעת מה היה", אמרה. השכנה ציינה כי "בדרך כלל זו משפחה שקטה מאוד".

השכנים באזור המומים מהמקרה הקשה שאירע. שכנם של בני הזוג, מורלי דרוקר, סיפר כי "בסביבות שבע בבוקר התעוררתי מרעש של שתי דפיקות. לא ייחסתי לזה חשיבות, חשבתי שאולי מפרקים סוכה ממתכת. אשתי אמרה לי שהיא חושבת שאלו יריות אבל זה לא נראה הגיוני".

דרוקר הוסיף ואמר שהבין מה קרה רק כשהשוטרים דפקו על דלת ביתו וביקשו להיכנס דרך מרפסת ביתו לדירת בני הזוג. "השוטר הראשון שנכנס מיד צעק לחברו 'תקרא למד"א', אז הבנו מה קרה".

"בסביבות השעה שבע וחצי בבוקר שמענו שבע יריות. הוצאתי את הראש מהחלון אך לא ראיתי דבר וחזרתי לישון", סיפרה לוואלה! חדשות שכנה נוספת. "רק בסביבות תשע וחצי התחלנו לשמוע ניידות מגיעות, ותוך שניות המקום התמלא בשוטרים. אני פשוט לא מאמינה שדבר כזה קורה מתחת לבית, זה לא יכול להיות".

שכן אחר של בני הזוג סיפר לוואלה! חדשות כי "מדובר בזוג חביב, שקט, זוג של אנשים משכילים. הבת הקטנה נולדה לפני מספר חודשים ולפי מה שראינו הכל היה נורמטיבי ושגרתי בבית הזה". שכן נוסף סיפר כי "התחושות קשות מאוד, במיוחד כשזה קורה קרוב אליך. לא היו סימנים שמשהו כזה יכול לקרות".

מפקד מרחב השרון במשטרה תת-ניצב קובי כהן אמר כי עד כה לא ידוע הסיבה בגינה היה יכול לקרות האירוע הטרגי, אך אישר כי כיוון החקירה העיקרי שנבדק הוא רצח והתאבדות. כהן סירב להתייחס לשאלה מי הוא החשוד העיקרי בביצוע הרצח, האם הבעל או האישה, אך טען כי "הכרתי את האישה זמן רב ולא ידוע לי על שום סכסוכים בין בני הזוג". באשר לשאלה האם המקרה יכולה היה לקרות על רקע מצב כלכלי קשה נמנע כהן מלענות.

"שוטרים בסיכון רב יותר"

ראש התוכנית לקרימינולוגיה ואכיפת החוק במכללה למינהל בראשון לציון, ד"ר דני גימשי ניסה להסביר את האירוע. "לשוטרים סיכון רב יותר להיקלע לאירוע כזה", אמר לוואלה! חדשות. "אירוע כזה קורה במצבי משבר קשים, משבר משפחתי, משבר מאוד חמור, וממחקרים אנו מכירים שמה שמשותף לאנשים שמבצעים מעשה מסוג זה הוא שאלה אנשים שהגיעו לקצה הדרך, והמוצא היחיד מבחינתם הוא לעשות את המעשה הקשה הזה", הסביר.

"אצל שוטרים יש פרמטרים נוספים שעלולים להביא למצב כזה", המשיך ד"ר גימשי. "כשאתה נמצא באווירה כזאת וכשיש לך אקדח במגירה, יש סיכוי גבוה יותר שהאקדח הזה גם יירה". בנוסף הסביר ד"ר גימשי כי "השוטר נמצא במה שנקרא בשפה הפסיכולוגית 'סטרס', הוא נחשף בחיי היום יום לצד האפל של החיים, מתוסכל הרבה פעמים, רואה שאין צדק ולעיתים יש גם דרישות מאוד גבוהות מצד הארגון שלו. הוא גם נוגע במוות ובפציעות והדברים האלה יוצרים אפקט די גבוה של 'סטרס'".

"כשאדם רוצח את משפחתו, יש אצלו תחושה של 'הכל או כלום'. הוא לא רוצה להגיע למצב שהילדים יישארו יתומים ואז הוא הולך על 'הכל", הוסיף. "בזה שהוא פוגע בילדים שלו - הוא לא רואה בזה מעשה רע. אדם כזה רואה את העולם בצבעים של שחור ולבן ושאצלו הכל שחור, גם דברים שלנו לא נראים כשחורים".

תת ניצב בדימוס גימשי, שימש בעבר כראש המועצה למניעת פשיעה במשטרה. לדבריו, רמת המיון של השוטרים בישראל היא מהגבוהות בעולם: "בהשוואה למשטרות אחרות בעולם, מערכת המיון במשטרת ישראל היא מצוינת. השוטרים עוברים מבחנים מורכבים, גם פסיכוטכניים ויש קפדנות רבה למי נותנים אקדח ביד".

ד"ר חיים קנובלר, לשעבר ראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל, אמר לוואלה! חדשות, כי "מבלי להכיר את הפרטים המדויקים והתחשב בכל ההסתייגויות המובנות לשלב מוקדם זה של הפרשה ניתן להניח שהאיש היה בדיכאון".

בניגוד לד"ר גימשי, אומר ד"ר קנובלר כי "נדיר שקצינים, במשטרה ובצה"ל, סובלים מבעיות נפשיות קשות כל כך. באמירה כללית אני יכול לומר שקיום נשק בידי אנשים זה דבר מסוכן ואני ממליץ שלא לצייד שוטרים או חיילים בנשק במידה ואינם זקוקים לו לצרכים מבצעיים ברורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully