וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ברק אובמה סוציאליסט?

18.10.2008 / 23:43

ג'ון מקיין אמר כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות "יעלה המסים לאזרחים אמידים כדי להעניק כסף לעניים". אובמה לא התרגש

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ג'ון מקיין השווה הערב (שבת) את המועמד הדמוקרטי ברק אובמה למנהיגים הסוציאליסטים באירופה. לטענת מקיין, יריבו רוצה להעלות את המסים לאזרחים אמידים כדי להעניק כסף לעניים. הסנאטור הרפובליקני ניסה לשחוק את היתרון שהשיג אובמה סביב הנושא הכלכלי במדינות שבאופן מסורתי הוגדרו כרפובליקניות, אך בבחירות האחרונות הוכרזו כ"מתנדנדות" – צפון קרולינה ווירג'יניה.

אובמה עצמו, שהצליח למשוך בסנט לואיס שבמיזורי את מספר התומכים הרב ביותר מאז תחילת מרוצו לנשיאות, דחה את ביקורתו של מקיין ואמר כי מדובר בהתקפה מטעה על תכניתו שתעניק הקלה במסים לפועלים. מול קהל של 100 אלף איש, אמר אובמה כי מקיין מציב את האינטרסים של בעלי הקשרים והאמצעים מעל אלו של המלצריות והשרתים.

בפרסומת בתחנות הרדיו אומר מקיין כי אובמה יעלה את המסים לחלק מהאזרחים כדי להעניק המחאות ממשלתיות לאחרים. "תכנית המסים של ברק אובמה תהפוך את מס ההכנסה לסוכנות סעד ענקית, שתעביר את הכסף לכיוונם של פוליטיקאים בוושינגטון", טען המועמד הרפובליקני. לדבריו, "לפחות באירופה, המנהיגים הסוציאליסטים שמעריצים את יריבי כנים לגבי מטרותיהם. הם משתמשים בנתוני אמת ובשפה כנה. עלינו לדרוש את אותו הדבר מאובמה".

מקיין התייחס בדבריו לתכנית המסים עליה הכריז אובמה לפני מספר שבועות. על פי התכנית, כל משפחה אמריקאית שהכנסתה הכוללת נמוכה מ-250 אלף דולרים בשנה תקבל הקלה במסים. חלק מהעובדים שלא מגיעים לתקרת המס הפדרלית, יקבלו החזר דרך מסי הביטוח הלאומי.

ומה עם השרברב?

שבועיים בלבד לפני יום הבחירות בארה"ב, ה-4 בנובמבר, אובמה מוביל על מקיין בכל סקרי דעת הקהל הלאומיים וברוב מדינות המפתח שהכרחיות לתוצאות המרוץ. המשבר הכלכלי הגרוע ביותר מזה דורות קידם את אובמה, שהתנהגותו הרגועה קנתה את קולותיהם של מצביעים רבים שחרדים לכספם.

בניסיון להביס את אובמה, מקיין מתרכז בסיפורו של "ג'ו השרברב" מאוהיו שהעלה מספר שאלות לגבי תוכנית המסים של אובמה והפך לשותף שלישי בעימותים האחרונים בין המועמדים. "למדנו שמטרתו הכלכלית של אובמה היא, כפי שאמר ג'ו, 'להפיץ את העושר'", אמר מקיין ונענה בקריאות "בוז" מטעם הקהל. "סנאטור אובמה מאמין בחלוקת העושר מחדש, אך לא דרך מדיניות שתטפח את הכלכלה ותיצור מקומות עבודה חדשים", הוסיף.

בעימות האחרון בין שני המועמדים מוקדם יותר השבוע, השתמש מקיין בשרברב כדוגמה למישהו שייפגע מתכנית המסים של אובמה. ג'ו אמר כי תיכנן לקנות עסק שרברבות קטן, אך עם תוכניתו של אובמה מסיו דווקא יעלו. מטהו של אובמה מיהר להודיע כי על פי נתוני ההכנסה של השרברב מאוהיו, הוא אמור לקבל דווקא הקלה במסים ולא העלאה בהם.

לדברי אובמה, תוכניתו תקצץ במסיהם של 95 אחוזים מהעובדים ושל 98 אחוזים מבעלי העסקים הקטנים. "מקיין מנותק כל כך מהנאבקים בעול המסים והוא ככל הנראה הפוליטיקאי הראשון בהיסטוריה שקורא לקצץ בהטבות הרווחה של עובדים", אמר אובמה מול תומכיו. "אך הרווחה היחידה בקמפיין של מקיין קוראת להעניק הנחה נוספת של 200 מיליארד דולרים במסיהם של התאגידים העשירים ביותר באמריקה", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully