וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי מאוס יציל את ונציה

3.10.2008 / 8:16

כלכלן בריטי שקרא להפוך את ונציה לפארק שעשועים ענק של דיסני, זכה בפרס יוקרתי וב-5,000 יורו מטעם מכון מפורסם בעיר התעלות

הצעה להפוך את עיר התעלות ונציה לפארק שעשועים ענקי של חברת "דיסני" זכה בפרס ממכון ונציאני יוקרתית, על אף שזה דחה את הרעיון המהפכני. מכון "אינסטיטוטו ונטו" המפורסם תיאר את ההצעה שחיבר הכלכלן הבריטי ג'ון קיי כ"מעוררת מחשבה ביקורתית" לגבי עיר התיירות המפורסמת באיטליה. קיי זכה ב-5,000 יורו מהמכון בן 200 השנה על חיבור בו נכתב כי העולם יהיה מקום טוב יותר אם ונציה תהפוך לפארק שעשועים ענק שהכניסה אליו תעלה 50 יורו לאדם.

"רק דבר אחד יכול להציל את ונציה: מיקי מאוס", הייתה הכותרת של המאמר בו תיאר את תוכניתו שפורסמה בחודש מרץ האחרון ב"טיימס" הבריטי. "העיר הפכה מזמן לפארק שעשועים, ועל כן יש להעבירה באופן מיידי לחברת דיסני שתעשה עבודה טובה יותר בניהולה". על פי המאמר, האוכלוסיה בעיר מצטמצמת, ו-70 אלף תושביה נותרים במיעוט משווע אל מול המיליונים המבקרים בה בכל שנה.

לפי המאמר, הדבר יוצר כלכלה שמרמה תיירים וגורמת לתושבים לברוח מבתיהם. "הדבר הראשון שהתיירים בעיר זוכרים הוא יופיה, והשני הוא מחיריה המופקעים", הוסיף, "חברת דיסני רוצה שמבקריה יהנו משום שהיא רוצה ליצור 'טעם של עוד'. רוב תושבי העיר היו מעדיפים אילו התיירים כלל לא היו שבים אליה".

החלטת המכון להעניק לקיי את הפרס על מאמרו הוציאה מכליו את ראש העיר מסימו קאצירי, ככל הנראה משום שעליו נכתב שיוחלף במנהל פארק השעשועים. לדברי קאצירי, "זו פשוט בדיחה שהמכון התרבותי העניק את הפרס לתיאור הקיטשי ביותר של ונציה ועתידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully