וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מניעה מדרעי לרוץ - פגיעה בחירות הפרט"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

2.10.2008 / 19:30

כך הגיב יו"ר ש"ס אלי ישי להחלטת ביהמ"ש כי דרעי אינו רשאי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, מאחר שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, וקרא: "מאבקו הוא מאבקנו"

יושב ראש ש"ס השר אלי ישי הגיב הערב (חמישי) להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים שלא לאפשר לאריה דרעי לרוץ לראשות עיריית ירושלים, ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה את החלטת בית המשפט. לדבריו, "ההחלטה מהווה פגיעה בחירות הפרט. אני קורא לאריה דרעי לערער עוד היום לבית המשפט העליון. ש"ס מאחוריו, מאבקו הוא מאבקנו".

בית המשפט נענה לבקשת המדינה לדחות את בקשת דרעי בטענה כי טרם חלפו שבע שנים מאז הורשע בשוחד, עבירה שיש עמה קלון. דרעי, יו"ר ש"ס לשעבר, טען כי כשנגזר עונשו, חוק הבחירות קבע תקופת המתנה של שש שנים בלבד מתום ריצוי המאסר. מאחר שסיים את מעצרו ב-15 ביולי 2003, לטענתו הוא רשאי להתמודד בבחירות. פרקליטו של דרעי, עו"ד יואב הירש, הגיב על הכרעת בית המשפט, ואמר כי "טרם החלטנו אם נערער על הפסיקה".

המדינה טענה מנגד, כי העמידה בתנאי זה נבחנת על פי הדין הנוהג כיום, הקובע תקופת המתנה של שבע שנים, ועל כן דרעי אינו זכאי להתמודד בבחירות לראשות העירייה. לטענת הפרקליטות, תכליתה של תקופת ההמתנה הקבועה בחוק "הינה מניעת מי שאינו ראוי לכך מלכהן בכהונה ציבורית, לשם שמירה על טוהר המידות של נבחרי הציבור ושל השירות הציבורי, ועל אמון הציבור בהם".

השופט משה סובל כתב בהחלטתו כי גם לפני הדין הישן, המתנה של שש שנים, לא היה דרעי יכול להתמודד בבחירות. שהרי, בפסק הדין הסופי שניתן בבית המשפט העליון ביום ה-12.7.00, נגזרו על דרעי שלוש שנות מאסר. לפי מועד תחילת ריצוי העונש, דרעי היה אמור להשתחרר מהמאסר רק בספטמבר 2003, ולפיכך היה מנוע מלה תמודד בבחירות עד לספטמבר 2009.

לדברי השופט, במועד תחילת ריצוי הדין, לא היה ניתן לסמוך על האפשרות שדרעי יזכה לשחרור מנהלי או לשחרור על תנאי. "חוק המיועד להבטיח את טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור ואת אמון הציבור בנבחריהם, עולה בקנה אחד מבחינת תכליתו עם החלתו גם על נבחר ציבור שביצע עבירה שיש עמה קלון לפני כניסתו (של החוק) לתוקף", נכתב.

דרעי: "חוזר לחיים הציבוריים"

מטה המועמד לראשות העיר ירושלים ניר ברקת מסר בתגובה להחלטה כי "לא עסקנו בשאלת התמודדותו של דרעי והיא איננה נוגעת אלינו, הנושא הוא משפטי ואנו סומכים את ידינו על החלטת בית המשפט. ברקת עסוק בהצלת העיר ירושלים וביצירת קונצנזוס ציבורי רחב בקרב כלל הציבור הציוני ופועל לצירופו של כל מי שהצלתה, חיזוקה, שמירתה ואחדותה של ירושלים עומדת לנגד עיניו".

לפני מספר ימים הכריז דרעי כי "אין ספק שבהתמודדות עכשיו אני חוזר לחיים הציבוריים, אני מאוד רוצה להיות ראש עיריית ירושלים, ובעזרת השם גם אהיה". "בכל מקרה", הוסיף, "אני חוזר לחיים הציבוריים". כאמור בית המשפט אסר על דרעי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

בתוך כך בכירים משתי המפלגות החרדיות, אגודת ישראל ודגל התורה, החליטו בישיבה שקיימו ביום ראשון בלילה לתמוך בח"כ מאיר פרוש בבחירות לראשות העיר שייערכו ב-11 בנובמבר. עם זאת, מהפגישה יצאו דיווחים סותרים באשר לשאלה אם בכך זוכה פרוש לתמיכת הגוש החרדי לראשות העיר, או רק לראשות רשימת יהדות התורה למועצת העיר.

עדכון ראשון: 17:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully