וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי של יהדות התורה ללבני: ועדת הכספים

פנחס וולף

2.10.2008 / 16:30

המפלגה מתנה את הצטרפותה לממשלה החדשה של לבני בדרישה לקבל את ראשות ועדת הכספים. העבודה: "לא נוותר על הוועדה"

האם יהדות התורה מתקרבת לממשלה?במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הודיעה היום (חמישי) יהדות התורה כי היא מוכנה להיכנס לממשלה בראשות ציפי לבני, אם זו תעניק לה בתמורה את ראשות ועדת הכספים. אם לבני תשיב בחיוב לדרישתה של הסיעה החרדית, ח"כ יעקב ליצמן יעמוד בראש הוועדה. כיום עומד בראשות ועדת הכספים ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה). ברוורמן מונה בעקבות לחץ כבד שהפעילה מפלגת העבודה ולמרות כי מינויו נדחה פעם אחר פעם בשל חילוקי דעות עם הסיעות החרדיות ובראשן ש"ס, נחשב מינויו להישג של ברק.

במפלגת העבודה הביעו התנגדות לדרישתה של יהדות התורה. גורמים במפלגת העבודה אמרו לוואלה! חדשות כי "קשה להאמין שברק יוותר על ראשות ועדת הכספים עבור יהדות התורה, משום שמדובר באחד מתפקידי המפתח המשפעים ביותר, לא פחות מתפקיד של שר". לדבריהם, "מדובר בבקשה לוויתור עצום וקשה להאמין שדבר כזה יתממש". עם זאת, יתכן כי תמורת מינויו של ברוורמן לתפקיד של שר בממשלת לבני, ייתכן והמפלגה תסכים לדרישת המפלגה החרדית. לבני וברוורמן שוחחו הערב בטלפון. השניים דנו בדרישות התקציביות של מפלגת העבודה. ברוורמן עדכן את יו"ר העבודה, אהוד ברק על תוכן השיחה.

בינתיים ממשיכה לבני בניסיונותיה לצרף לקואליציה החדשה את יריבה עד לא מכבר שאול מופז ואת מפלגת העבודה. לבני אירחה בביתה במהלך החג את הזוג אהוד ברק ונילי פריאל ואת שר התחבורה ויריבה בפריימריז של קדימה, שאול מופז. מופז התארח בביתה שבתל אביב בערב ראש השנה, והשניים דנו בשיתוף פעולה ביניהם. עם זאת, מקורבי לבני מסרו כי בשיחה לא הוצעו ולא סוכמו תיקים עבור מופז.

הזוג ברק-פריאל התארח אתמול בביתה של לבני. קודם לפגישה הערב, שוחחו ברק ולבני על המגעים הקואליציוניים, אך לא השיגו התקדמות בהם. השניים ישובו וייפגשו בימים הקרובים במסגרת המו"מ הקואליציוני.

על רקע חוסר ההתקדמות במו"מ הקואליציוני, רמזה לבני בישיבת סיעת קדימה ביום ראשון, כי תסכים לפתוח את התקציב למו"מ. "אני מאמינה שאפשר להסיר את אי הוודאות הפוליטית מהר באופן יחסי", אמרה. "שתיים מהשותפות הקואליציוניות שיושבות איתנו בממשלה לא תמכו בתקציב שאושר בממשלה. הכוונה היא שבסיום התהליך עם השותפות הקואליציוניות, נדע שיש לנו כבר הסכמה ותמיכה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully