וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג שיכור והורשה לנהוג על משאית בלבד

נתיב נחמני

1.10.2008 / 12:40

הנהג נתפס כשבדמו ריכוז אלכוהול גבוה פי 4 מהמותר לאחר שנהג לתוך אנדרטה בשבת. השופט: ינהג באמצע שבוע ורק על משאית

בית המשפט לתעבורה בתל אביב שלל למשך שנתיים את רישונו של נהג משאית מהמרכז, שבדמו נמצא ריכוז אלכוהול גבוה כמעט פי ארבעה מהמותר לאחר שעשה תאונה, אך לבסוף קבע "סיווג שלילה" והתיר לו לנהוג על משאית בלבד.

ההחלטה להתיר לנהג שנתפס שיכור לנהוג על כלי רכב כבד בלבד הותירה פעורי פה גם את ותיקי עורכי הדין המתמחים בתחום התעבורה שנכחו באולם. בחודש ינואר השנה נהג ג.ל ברכבו הפרטי בשדרות דב הוז בחולון ישר לתוך האנדרטה שבכיכר סטורמה. שוטרי סיור שעברו במקום מיהרו לעזרתו של הלנהג הפוגע ולבדוק לשלומו. ריח האלכוהול שעלה ממנו תרם ב"פענוח" הסיבה לתאונה.

השוטרים ביקשו לערוך לו בדיקת "מאפיינים" בה התבקש ללכת בקו ישר, לגעת עם קצה האצבע באף ומגוון תנועות נוספות שאדם פיקח אמור לבצע ללא בעיה, אך הוא סרב. בעקבות זאת, ערכו לו השוטרים בדיקת נשיפה במערכת ה"ינשוף" שהעלתה כי ריכוז האלכוהול בדמו הוא מעל לפי שלוש וחצי מהמותר בחוק. רישונו נפסל מנהלתית ל-60 ימים והוא זומן להשפט בבית משפט לתעבורה.

בגזר דינו שניתן לפני כארבעה חודשים, קבע השופט כי התנהגותו של הנאשם מסוכנת והורה לשלול את רישונו לשנתיים ואף שלושה חודשי מאסר על תנאי אם יתפס נוהג בשכרות בשלוש שנים הקרובות. עם מתן גזר הדין ביקש עורך דינו של הנהג, יהונדב בר-עוז, כי השופט יסווג את הפסילה ויותיר למרשו לנהוג במשאית כדי שפרנסתו לא תפגע. בר-עוז טען כי התאונה אירעה בסוף השבוע, כאשר אנשים מועדים לשתיית אלכוהול. התובעת המשטרתית כמובן שהתנגדה, אך השופט ביקש זמן לחשוב עד לדיון הבא. בדיון שנערך השבוע הוא קיבל את הטענה וקבע כי לנהג שנתפס שיכור בשבת יותר לנהוג אך ורק באמצע השבוע ועל רכב במשקל של ארבע טון ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully