וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של בכיר לשעבר במוסד סרבנית גיוס

23.9.2008 / 10:23

עומר גולדמן, בתו של סגן ראש המוסד לשעבר, סירבה להתגייס לצה"ל מפני "שהצבא פוגע בפלסטינים". על תגובת אביה: "היה לו קשה"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: אלכס זגוניקוב. עריכת וידאו: ענת ברק)

.

במשפחות הכי טובות: עומר גולדמן, בתו של סגן ראש המוסד לשעבר נפתלי גרנות, צפויה להיכנס לכלא הצבאי לאחר שתכריז הבוקר (שלישי) במהלך יום גיוסה כי היא "סרבנית כיבוש". יחד עם גולדמן צפויות להכריז על סירוב להתגייס עוד שתיים מחותמות מכתב השמיניסטים האחרון, תמר כץ ומיה תמרין, והשלוש צפויות להישפט היום לעונשי מאסר.

גולדמן, בת 19 מרמת השרון, היא בתו של לא אחר מאשר נפתלי גרנות, שכיהן בתפקידים בכירים במערכת הביטחון והיה עד לאחרונה סגן ראש המוסד. כשנשאלה על ייחוסה המשפחתי, היא אמרה כי אביה לא צפוי ללוות אותה הבוקר בבקו"ם. "בהתחלה היה לו קשה לקבל את הדעות שלי", היא סיפרה לוואלה! חדשות, "ועל רקע זה היו ביננו מתיחויות. אתמול הוא פגש אותי והביא לי מכתב, אבל זה קשה לו. כמו כל אבא שרואה שהילדים שלו בוחרים בדרך שונה. הוא מתנגד נחרצות לדעות שלי ובעניין הפוליטי אנחנו שני קצוות נפרדים, אבל מעבר לזה יש ביננו קשר טוב ואחרי הוויכוחים אנחנו יודעים לשים את הדעות שלנו בצד".

לדברי גולדמן, על אף סרבנותה לשרת בצה"ל, היא אינה פציפיסטית. "אני מודעת לעובדה שישראל צריכה צבא ושיש לה זכות להגן על עצמה. יחד עם זאת, אני מתנגדת להתקפות היומיומיות של צה"ל נגד אוכלוסיה אזרחית בתירוצים של הגנה. ישראל מונעת מהפלסטינים בשטחים הכבושים חופש ביטוי, חופש תנועה ואת הזכות הבסיסית לחיות. היום אנחנו מרימות דגל שחור ואומרות עד כאן. אנחנו לא מוכנות לשרת בצבא שפוגע יום יום באזרחים".

ואיך קרה שדווקא בבית שבו אבא הוא גורם בכיר במערכת הביטחון הבת מסרבת לשרת בצה"ל? "גדלתי בבית שמעודד את יצר הסקרנות ואת הצורך לבדוק פעמיים. עד כיתה י"ב עוד רציתי להתגייס, אבל אז התחלתי להבין מה באמת קורה בשטחים הכבושים ועד כמה הציבור הישראלי לא באמת יודע מה קורה שם. היום גם אבא שלי יודע לשים את הדעות הפוליטיות שלי ושלו בצד כשצריך, למרות שזה לקח לו קצת זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully