וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מרוצים: "לבני מחויבת לשלום"

טלי גולדשטין

18.9.2008 / 13:08

חברי צוות המו"מ הפלסטיני מקווים שבחירת שרת החוץ ליו"ר קדימה תקדם את השלום. התקשורת בעולם מיהרה להכתיר את לבני לרה"מ הבאה של ישראל

סאיב עריקאת, חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני לשיחות על הסדר הקבע עם ישראל שמכיר את ציפי לבני היטב מתוקף היותה ראש צוות המו"מ הישראלי, התייחס לתוצאות הבחירות בקדימה ואמר כי הן "עניין פנימי של ישראל", אך הוסיף כי הוא מקווה שהבחירה תוביל ליציבות באזור. "אנו מקווים שיתקיים מו"מ מקיף ורציני ושהבוחר הישראלי יבחר בעד הריסת ההתנחלויות וחומת המגן ובעד שיתוף פעולה עם הפלסטינים", אמר.

אבו עלא, ראש צוות המו"מ עם ישראל, בירך על הבחירה של לבני: "משום שלבני מעורבת בתהליך השלום, אנו סבורים שהיא מחויבת לשלום כמונו", אמר.

לצד הסיקור המתמשך על המשבר הכלכלי בוול סטריט, שלטו הפריימריז במפלגת קדימה גם הבוקר (חמישי) בכותרות העיתונים הבינלאומיים. מרבית העיתונים והאתרים העניקו מקום של כבוד לבחירתה של ציפי לבני לראשות קדימה ובחרו לשים את הידיעות בנושא בראש דף הבית או בראש דף חדשות העולם. בהמשך לטון שנקבע בסיקור של אתמול לקראת הבחירות, גם הסיקור של הבוקר התמקד בעובדה שלבני עשויה להפוך לאישה השנייה בהיסטוריה של ישראל שתכהן בראש הממשלה. מעניין לציין, שמרבית העיתונים הזרים התייחסו כמובן מאליו לעובדה שלבני עומדת להיות ראש הממשלה הבא של ישראל, עוד לפני שנערכו בכלל בחירות כלליות.

האתר הקנדי "גלוב אנד מייל" כתב שלבני קרובה צעד נוסף להפוך לראש הממשלה השנייה מאז התפטרה גולדה מאיר ב-1974. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציינה אף היא שלבני עומדת לעשות היסטוריה ולהיות האישה השנייה שתכהן כראש ממשלת ישראל. "ניצחון לבני מאשש את עלייתה המטאורית והפיכתה לאישה החזקה ביותר בישראל שתלך בעקבות גולדה מאיר", נכתב במאמר.

לבני נקיית הכפיים

ברשת SKY הבריטית נכתב כי לבני היא דמות נשית שלה כוח יוצא דופן במדינה הנשלטת על ידי אנשי צבא וממסד דתי שלו השקפות ברורות לגבי תפקיד האישה. ולמרות זאת, לבני עתה נמצאת בעמדה טובה להפוך לאישה הראשונה שתכהן בתפקיד ראש הממשלה מזה 34 שנים. ברשת ABC האמריקאית נכתב: "ישראל מתכוננת לאישה הבאה שתהיה ראש הממשלה".

הכותרת ב"טיימס" הלונדוני בישרה באותיות קידוש לבנה: "גולדה מאיר החדשה, ציפי לבני, תהיה ראש הממשלה החדשה של ישראל". העיתון בחר להמשיך את קו הסיקור המיגדרי מאתמול, בו מרבית כלי התקשורת מיהרו להשוות את לבני לראש הממשלה מאיר על רקע העובדה ששתיהן נשים.

ה"טיימס" השווה את לבני גם למועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, וכתב כי היא ניהלה בהצלחה את קמפיין הבחירות שלה בסגנון המזכיר את סגנונו של קמפיין הסנאטור השחור כשהמסר העיקרי של שניהם הוא מסר השינוי. אתרים נוספים העדיפו להתמקד דווקא במסר של לבני לשינוי במערכת הפוליטית, למלחמתה בשחיתות ולהתנגדותה ל"פוליטיקה של פעם". הם הזכירו את התדמית שדבקה בלבני, "Mrs. Clean" - ללבני תדמית של פוליטיקאית הגונה וישרה בזירה פוליטית הזרועה בשחיתות. לבני הצליחה לבסס עצמה כאחת מהפוליטיקאים היחידים המסוגלים לשקם את היושרה של הפוליטיקה הישראלית, שספגה מכות קשות באחרונה, במיוחד על רקע החקירות נגד ראש הממשלה אולמרט.

לא קלה היא, לא קלה דרכנו

למרות התמיכה הכללית שהביעה התקשורת העולמית בבחירת לבני, ניתחו רבים מהאתרים את הקשיים העומדים בפני לבני בדרכה הפוליטית מעתה ואילך. חלק בחרו להתמקד בתקווה שלבני תביא את השלום המיוחל במזרח התיכון, עם הפלסטינים ועם סוריה. "ציפי לבני היא הבחירה הטובה ביותר והיא מציעה תקווה חדשה לתהליך השלום המדשדש", נכתב ב"טיימס".

"ללבני מערכת יחסים טובה עם נשיא הרשות אבו מאזן, והיא עשויה להיות המנהיגה היחידה בעלת הסיכוי להציל את תהליך השלום אותו החל הנשיא בוש בשנה שעברה בקול תרועה ושאמור לספק בהסכם שלום עם הפלסטינים עוד השנה", נכתב בעיתונות הקנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully