וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ברגיעה: המעברים ייסגרו ליומיים

יהושע בריינר

15.9.2008 / 21:28

שר הביטחון החליט להאריך את סגירת המעברים שהחלה אתמול לאחר ירי הקסאם לעבר ישראל. "המסר - לא נתעלם מהפרת הרגיעה"

שר הביטחון אהוד ברק החליט אתמול (שני) להשאיר את המעברים בין ישראל לרצועת עזה סגורים גם מחר. המעברים נסגרו שלשום בעקבות ירי רקטת הקסאם לעבר שדרות. ההחלטה התקבלה בתום התייעצות בין ברק לסגנו מתן וילנאי וגורמי שב"כ. מדובר בפעם הראשונה מאז תחילת הרגיעה שבה נסגרים המעברים במשך יומיים. במערכת הביטחון מבקשים לשדר מסר לחמאס, לפיו ישראל לא תעבור לסדר היום על הפרת הרגיעה.

שלשום נפלה רקטת קסאם בשטח פתוח בעיר שדרות. דובר חמאס פאוזי ברהום הגיב אתמול לסגירת המעברים וכינה אותה "שיבוש מכוון של ישראל בסעיף החשוב ברגיעה". לדבריו, "ישראל משתמשת בתירוצי שווא כדי להמשיך במצור על הרצועה". בקול ישראל דווח, כי הוא קרא למצרים לפעול לפתיחת המעברים.

מאז כניסת הרגיעה לתוקפה ביוני, נורו לעבר הנגב המערבי כ-20 רקטות קסאם וכ-25 פצצות מרגמה. בפעם האחרונה נפלו לפני כשלושה שבועות שתי רקטות קסאם בשטחים פתוח סמוך לקיבוץ בשער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ביום חמישי שעבר התפוצצו שני מטעני חבלה מדרום למעבר כיסופים בגבול ישראל – רצועת עזה. המטען הראשון הופעל נגד סיור של כוח צנחנים שסייר סמוך למעבר. בשני המקרים לא היו נפגעים אך נזק נגרם לגדר המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully