וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופיל חדש: "אנחנו לא מסיתים נגד גיוס"

15.9.2008 / 12:27

בתגובה להחלטת היועמ"ש לממשלה לפתוח נגדו בחקירה פלילית, אומרים בארגון כי "אנחנו רק מסייעים למי שהחליט שלא להתגייס"

"אנחנו לא מסיתים אף אחד שלא להתגייס, אלא רק מייעצים למי שכבר קיבל את ההחלטה", כך אומרים בארגון 'פרופיל חדש' בעקבות הפרסום הבוקר, לפיו היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז החליט לפתוח נגדו בחקירה פלילית. "צה"ל כיום לא נותן למתגייסים את המידע הדרוש להם, לא מספר להם בכלל שיש להם אפשרות להגיע לוועדת מצפון, ולא מייעץ למתגייסים עם בעיות נפשיות", אומרת טלי לרנר, פעילת פרופיל חדש. "הצבא מסתיר בכוונה את המידע הזה על מנת להשאיר את הגיוס לצה"ל כמשהו שהוא מיינסטרים".

לדברי לרנר, הארגון אינו כופה אי גיוס על אף אחד. "אנשים רבים לא יודעים איך לבקש עזרה להשתחרר מהצבא. בינתיים, מנגד, צה"ל יוצא בקמפיינים שאומרים שמי שלא מתגייס יהיה מנודה מהחברה, וזה גורם לאנשים להיכנס לדיכאון ולפחד. אני מאמינה שרוב החיילים שפונים לקב"ן באים מתוך מצוקה נפשית, ורבים מהם לא יודעים איך לבטא את המצוקה הזו. בינתיים צה"ל ממשיך לכפות עליהם גיוס ומנסה לשמר את התחושה שכולם הולכים לצבא, כשהמציאות החברתית כבר לא כזו".

מנגד, ב"פורום לשוויון בנטל" מברכים על החלטת מזוז. "כבר ב-2004 הגשנו בג"ץ נגד העמותה", אומר עו"ד איתי בן חורין, חבר בהנהלת הפורום, "אפשר לצבוע את הפעילות של פרופיל חדש בהרבה צבעים ולדבר במכבסת מילים כמו שלרנר עושה, אבל בסופו של דבר מדובר בגוף שאומר לאנשים כיצד לעבור על החוק, ועל חוק כל כך משמעותי לחברה כמו חוק הגיוס". לדבריו, "להגיד שהם רק 'מייעצים' זו היתממות. הם נותנים למתגייסים את כל הכלים ומסבירים להם ברחל בתך הקטנה איך לעבור על החוק".

בתוך כך, לאחרונה שוחררו שני סרבני גיוס מהכלא הצבאי, והם ממתינים להחלטת צה"ל בעניין המשך שירותם. הסרבן אודי ניר שוחרר מהכלא הצבאי לאחר 21 ימי מחבוש, וסהר ורדי שוחררה לאחר 7 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully